Marketing, vevő szerzés

Mi a marketing és a célja?

Ha elakarunk indulni a profit növelése irányában, akkor ahhoz köztudott, hogy be kell fektetnünk időt, energiát vagy anyagiakat. Mit szólna, ha azt mondanám, nem kell óriási összegeket arra áldozni, hogy eredményeket kapjon? Nézzük csak sorban! Több online marketing konferencián vettem már részt és mindegyik kicsit másként fogalmazták meg. Amikor tőlem kérdezik, az alábbi választ szoktam adni:

Marketing, vevő szerzés - rottenbacher-tamas-med-150x150 A marketing egy kiegészítés a weboldalunkhoz, mint egy turbó a sportautókba. A marketing képes arra, hogy további lendületet adjon vállalkozásunknak, cégünknek, azáltal, hogy a témára fogényok látogatókat, személyeket felkutatja és előbb érdeklődővé, majd ezt követően vásárlóvá, potenciális ügyfélként fog újra oldalunkra, webáruházunkba eljönni.

 

Mi kell a sikeres marketinghez?

Az csak az első lépés, ha elkészül weblapunk, melyet már eleve marketing szempontok szerint építünk fel, tapasztalataim belegyúrva. Fontos, hogy az eredményes marketing nem feltétlen azonos a saját ízlésünkkel, mivel olyan pszichológiai és elrendezésbeli szabályokat, tapasztalt viselkedési elveket kell figyelembe vennünk amik kiemelten fontosak és a hatékonyság miatt nem annyira kezelhetőek rugalmasan.

Több kis- és középvállalkozás marketingjében segítek be, de vannak olyan cégek is, melyek több egymástól független márkával és brand-el képviseltetik magukat a nemzetközi piacon.

Ön vajon megengedheti, hogy ne használja ki a szolgáltatásában, termékében rejlő lehetőségeket 100%-osan? Nem érzi azt, hogy ki lehetne többet is hozni egy kis ráadással?

Marketing, vevő szerzés - marketing-eredmeny-rotisoft-300x300
Szeretné növelni weblapja hatékonyságát? Mosollyal szeretné a napjait zárni?


Marketing, vevő szerzés - gond-baj-atgondol-rotisoft-300x300
Miért? Hogyan? Nincs nekem erre időm, válasz és eredmény kell!

Több vevőt szeretnék, de hogyan tehetem meg?

A vevő szerzést több irányból tehetjük meg. Legismertebbek a különféle nyeremények, ajándékok és akciós ajánlatok. Azonban mit szólna, ha ezeken az ismert és megunt módszereken felül valami új irányból is megcélozhatná a potenciális vásárlókat, vevőket? Mindig van új a Nap alatt, ahogy mondani szokás.

Tegye hát fel a kérdést magának:

Megengedhetem magamnak, hogy 10 lehetséges vásárlóból 5-öt ne érjek el ajánlatommal és futni hagyjam a konkurenciámhoz?

 

Kérdések a marketingről

Mi az a kontent (content) marketing?

Mi az a content, kontent marketing?

A kontent marketing egyszerűen fogalmazva talán így lehet körülírni: Olyan tartalmat ad, ami mind keresőoptimalizáció, mind marketing szempontjából hasznos. Ez alatt értek például termék bemutatók készítését, termékekkel – szolgáltatásokkal kapcsolatos tanácsadás, blog vezetés és még sokféle irányban történhet. A lényeg, hogy olyan tartalom biztosítása, ami releváns az általunk eladni kínált termékkel, szolgáltatással és az érdeklődőket vásárlásra ösztönzi.

Landing Page vagy normál oldal?

Melyiket válasszam: Landing Page vagy normál oldal?

Sokan mondják az úgynevezett landing page-ek, az az érkező oldalakat a marketing csodafegyverének. Ez nagyrészt így is van, már csak több tucat marketing cégnél készített mini website után. Azonban a landing page csak egyik a sok fontos elem közül. Amit Én szoktam tanácsolni általában, az az, hogy nagyobb költséggel hirdessük a különálló landing page oldalunk, de azért hirdessük a szolgáltatásunk, termékünk bemutató oldalát is.

Facebook-on érdemes hirdetnem?

Tanácsos Facebook oldalán hirdetnem?

A Facebook oldalán jól célozhatóak a hirdetések. Akár korcsoport vagy érdeklődési kör szerint, de akár országokra, városokra is lehet pontosan célozni. A regisztrált tagok nem csak a fiatal korosztályból kerülnek ki, így érdemes lehet akár idősebbeknek szóló hirdetéseket, kampányokat is indítani rajta. Persze fontos, hogy mi is a témakör. Ha szeretné megtudni, hogy érdemes-e, vegye fel a kapcsolatot velem és kérdezzen ingyen!


Marketing fogalmak

Összegyűjtöttem azon alapfogalmakat, amelyek a marketing témaköréhez tartoznak vagy kapcsolódnak hozzá. Így már is kicsit könnyedebb lesz a kommunikáció velem, ha egy nyelvet beszélünk, nem kell félnie az idegen, ismeretlen kifejezésektől.

Mi az a CPC CPM, CA, CTR, PPC?

Mi az a CPC?

Az angol Cost Per Click rövidítése, ami röviden annyit tesz: Egy kattintásra jutó költség. Egyszerűbben úgy fogalmazhatjuk meg, hogy mennyibe került nekünk az az 1 kattintás, a marketing nyelvén.

Rövid példa: Fizetünk egy hirdetésért (szinte mindegy melyik online formában) mondjuk 10.000 Ft-ot. A statisztikát megnézve, a hirdetésből 682 új látogatónk lett közvetlen, tehát a 10.000 osztva 682 = 14,66 vagy is közel 15 forintot fizettünk egy, a honlapunkra átkattintó új látogatóért.

Mi az a CPM?

A Cost Per Mille rövidítéséből született és az 1000 hirdetés megjelenésre és a rá kattintásokra vonatkoztatott arány összeget mutatja meg.

Példa: Vagy is, ha 1000 alkalommal megjelent hirdetésünkre volt 45 kattintás, akkor 1000 osztva 45 = 22,22 forintunkba került egy kattintás.

Mi az a CA, Call to Action?

A CA avagy Call to Action magyarra lefordítva már egyből sugallni fogja, mi is. Ez nem más, mint a konverzióra bátorító gomb. Ilyen például egy hírlevélnél a feliratkozás, egy webáruháznál a kosárba helyezés és rendelés leadás gomb.

Mi az a CTR?

Az angol Click Trough Rate, vagy is egy hirdetésre a rákattintások és a megjelenések aránya, százalékos értékben.

Például: Ha egy hirdetés 1000 alkalommal megjelenik és volt rá 72 kattintásunk, akkor a CTR értéke eképpen alakul: 72 osztva 1000 és szorozva 100 = 7,2%

Mi az a PPC?

Szintén egy angol, a Pay Perc Click fogalmának a rövidítése.  Tehát az egy kattintásért fizetett összeg.

 

Ezek a fogalmak a marketing eredmények statisztikáinál fontos számok. Megadhatják, hogy egy hirdetés mennyire volt hatékony.

A direkt marketing

Direkt marketing

A direkt marketing nem más, mint a célzott, kétirányú kommunikációt kihasználó vevőszerzés. A direkt marketing felkutatja és oda – vissza csatolásos speciális kommunikációval tereli a potenciális ügyfelet a megrendelés irányába. Lassabb, de kevésbé költséges marketing módszer

Micro site, mikro weboldal

Mikro oldalak, Micro site-ok

Olyan weboldalak, melyek kifejezetten 1 – 1 termék, szolgáltatás köré épülnek, hozzá kapcsolódó információkat, véleményeket és eladás orientált, speciálisan megfogalmazott, nem túl sok, pár menüpontnyi szövegkörnyezetet tartalmaznak.

Landing page, különleges oldal

Landing page

A landing page-ek, érkező oldalak célja, hogy a lehetséges vásárló az adott weblap részén maradjon. Hasznos szöveges tartalom, vélemények és előnyök kiemelése a jellemző. Célja, hogy a landing page-re érkező személy elérhetőséget adjon meg vagy közvetlen vásároljon.

Re-Marketing, az új irányok egyike

Re-Marketing

Ez az újfajta marketing ágazat célja, hogy az érdeklődőket csíphessük meg. Elég ha 1x meglátogatja a weboldalunk egy látogató, a (jellemzően) közösségi médián újra el tudjuk érni és mint érdeklődőt, könnyebben tudjuk vásárlásra, interakcióra – másként konverzióra – bírni.

Mi az a konverzió?

Konverzió

A konverzió nem más, mint egy olyan mutató, amely általában %-osan mutatja, hogy 100 oldalunkra csalogatott látogatóból hány tette meg azt a cselekvést, ami a célunk volt. Ha a célunk a hírlevélre feliratkoztatás, akkor a konverzió megmutatja, hogy 100 látogatóból hányan adták meg email címüket és kattintottak a feliratkozásra.

Az email marketing

Email marketing

Egy gyakran alkalmazott módszer, melyet sokan már elkezdtek temetni, azonban még igen sok potencia van benne. email-ek formájában hoz létre kétirányú kommunikációs csatornát a leendő vevő és az eladó között, többségében automatizáltan.

Tömeges marketing

Diferenciálatlan marketing (Tömeg marketing)

Egy végtelenül egyszerű, de kevésbé módja a vevőszerzésnek. Minden lehetséges ügyfelet azonos ajánlattal kínál és céloz meg, korosztálytól, nemtől és érdeklődéstől függetlenül. Érdemes ismerni, mi az amit kerülni kell, így nem akartam ezt kihagyni a fontosabb fogalmak közül.