Rottenbacher Tamás
Senior WordPress fejlesztő,
üzemeltető, UX tanácsadó
Milyen csalódottak is vagyunk, mikor egy weboldalra ellátogatunk és nincs olyan tartalma, amit mi keresnénk. Gyorsan be is zárjuk, emlékünkbe sem marad meg. Bezzeg az a honlap, ahol sok értékes tartalmat találunk, nem csak időt töltünk, hanem is bizalmat adunk annak a weboldalnak, továbbá memorizáljuk is, sőt még ajánljuk is hasonló témakörben érdeklődő ismerőseinknek.
Több mint 18 éve foglalkozok honlapkészítéssel és azóta szakmai szemmel vizsgálom azon honlapokat, amiket meglátokat. Továbbá 18 éve gyűlik a tapasztalatom, azon elsőre egyszerűnek tűnő kérdésre: Mire vágyik a látogató?
A jó, minőségi tartalom
Amivel a látogatóid és a keresőket is meggyőzheted
- Könnyed és ritmusos, élmény olvasni – látni
- Értékes információ ad át (például tanácsok, tippek)
- A kapcsolat teremtésben segít és erre ösztönöz
- Szakmai ismeretekről tesz bizonyságot
- Interaktív, reakcióra buzdítja a látogatót
- Figyelembe veszi a célközönség ismérveit
- Érdekes, figyelem felkeltő és emlékezetes
- Egyedi, konkurenseken túlmutató
- Kellően alapos, de túlzásokat mellőző
- Tagolt, hosszúsága tartalomhoz illő
A rossz tartalom
Amivel csak elűzöd a látogatóid
- Bonyolult, nehezen érthető megfogalmazás
- Értéktelen tartalom (ugyan arról többször írni)
- Túlságosan szakmai, idegennek “kínai”
- Egyoldalú, nem szólítja meg az olvasót, látogatót
- Nem veszi figyelembe a célközönség igényeit
- Másolt, érzékelhetően más forrásból származó
- Új információkat mentes tartalmak
- Túlságosan hosszú, eltántorító
- Bulvár jellegű részek, elemek
Főbb tartalmak
Cornerstone cikk
A cornerstone hosszú, alapos, a témájában kiemelkedő minőségű és tartalmú cikk, melyet SEO technikai támogatással a keresőben nagyon kedvező helyet érhet el. A látogatók számára is kiemelten hasznos.
Szakmai blog vezetés
Meghatározott időközönként automatikusan készül a blogjához szakmai szöveges tartalom, melyet előzetesen jóváhagy. Így kedvezhetünk a keresőnek és alátámaszthatjuk szakmai hozzáértést.
Komplett céges honlap szövegezés
A megadott témához elkészül az összes olyan tartalom, melyhez weboldalának szüksége van. Landing-oldalak, SEO-s tartalmak és minden szükséges szöveg megírásra kerül.
Termékoldal szövegezés
Webáruházak szükséges és kritikus fontosságú szövegeinek elkészítése. A kategória leírás, termék oldalon található rövid és hosszú leírás nagyban növelheti az eladásokat, amennyiben minőségiek ezen szöveges tartalmak.
Gyakori kérdések és információk
A szövegírás egy olyan irány, melyben olyan értékes és szöveges tartalmak rendelhetők, melyek a már fentebb írt előnyökkel vihetik előrébb vállalkozását, ötletét. Itt lényegében véve felbérel egy hozzáértő személyt, aki tollat ragad és megírja, elkészíti azon szöveges tartalmakat, amikhez Önnek nincs kedve, ideje, energiája.
Nem más, mint egy honlap (és látogatói) számára értékes, hasznos tartalom előállítása, elkészítése. Ezáltal a meglévő látogatók és a weblap közötti kapcsolat növelése és új felhasználók, potenciális vásárlók számának növelése, a tartalom és keresőoptimalizáció közös eredményéből.
A tartalom marketing azt adja, amire a látogató vágyik! Legyen szó szövegírásról, videó vagy egyéb, speciális tartalom készítésről
A tartalom marketing nem csupán szövegírás vagy cikk írás, de a gerincét ezek adják. Bele tartozhat különféle képi anyagok elkészítése is. Ez lehet rövid marketing videó, bemutató és/vagy hangulatkeltő videó. A fotók és videók segítségével pedig a közösségi médiában rejlő lehetőségeket lehet jobban kiaknázni.
Jómagam elsődlegesen szöveges, szakmai tartalom merketing irányon tudok a segítségére lenni, de egyes ritka esetekben akár videós anyagokat is készíthetek, egyedi megállapodás részeként.
Mivel fontos minden szó és a mondatok megfogalmazása.
A marketing mint tudjuk, arról szól röviden, hogy a termékünk, szolgáltatásunk eladjuk és a látogatóból vásárló legyen. A tartalom marketing pedig olyan tartalmat (szövegírás, cikk írás, videó készítő, képi anyagok, fotók létrehozása) szolgáltat, amely mind a keresőrobotoknak, mind pedig a látogatóknak is hasznos és értékes. Így nem csak hozzájárul új látogatók szerzéséhez, hanem a meglévő látogatói kört is további vásárlásra ösztönzi. Így duplán hasznot hoz a tulajdonos számára, de nagyon fontos a precíz, megtervezett szóhasználat, felbontás és megfogalmazás!
Az egyik leggyakoribb megkeresés, amikor keresőoptimalizációt segítő tartalmakat, jellemzően szöveg írás feladatokat igényelnek. Ezen tartalmaknak vannak speciális igényei. Egyik ilyen például a kulcsszó sűrűség, melynél a kijelölt egy vagy két előre meghatározott szó köré épül a szöveg, melyben a kulcsszó aránya 4-8% között kell legyen, az az optimális.
A jó szövegírás során olyan tartalom készül, mely megfelelő arányban tartalmaz kulcsszavakat, érezhetően egyedi, embertől származó szöveg, s mindeközben némi marketing nyomokat is visel magán.
Amikor (nagyon speciális) szakmai anyagokat rendel, akkor alapos utánajárás előzi meg a szövegírást, így csak is hasznos és értékes anyagokat adok át. Nincs félrebeszélés vagy üres szavakkal mondatok kitöltése. Szakmai és laikus szemmel is meg lesz vizsgálva a kész tartalom, mielőtt átadnám.
Nem, Én fejlesztő vagyok. A megrendelt szövegek elkészítéséhez magas végzettségű, tartalomszolgáltatásban dolgozó, témákban és marketingben jártas szakemberekkel dolgozok együtt és Ők készítik a szöveges tartalmakat. Rövidebb szövegeket jómagam is írok, de azok általában a honlapkészítéshez tartozó rövidebb elemek tartalmai. Minden esetben a megírt szövegek lektorálásra, ellenőrzésre is kerülnek, hogy kizárólag minőségi szöveges tartalmat adhassak át.
- Ön megadja a témát és az igényét
- Egyeztetünk
- A szövegírók elkészítik az első verziót
- Átküldöm véleményezésre
- Igény esetén módosítás
- Feltöltöm, megformázom