Egy weboldalra a látogató a rajta fellelhető információkért, tartalmakért megy. A keresőoptimalizáció egyik fő alapja is nem más, mint az értékes, gyakran keresett tartalom, információk. Ha azt szeretnénk, hogy minél több látogatója legyen honlapunknak, választhatunk a hirdetések vagy az értékes tartalom előállítása között. Az értékes tartalom, avagy angolul content, az ami hosszabb távon hatékony, de nagyobb idő- vagy pénz befektetést igényel.
Az emberek többségének nehézkes a gondolatai megfogalmazása és nem tudja oly módon kifejezni, hogy az értékes tartalom megmaradjon és érdekes, lendületes olvasási ritmus is megmaradjon.
Pedig milyen csalódottak is vagyunk, mikor egy weboldalra ellátogatunk és nincs olyan tartalma, amit mi keresnénk? Gyorsan be is zárjuk, emlékünkbe nem is marad meg.
Bezzeg az a honlap, ahol sok értékes tartalmat találunk, nem csak időt töltünk és bizalmat adunk annak a weboldalnak, hanem memorizáljuk is, sőt még ajánljuk is hasonló témakörben érdeklődő ismerőseinknek.
Erre érdemes gondolni, mikor honlap tartalmát tervezzük és állítjuk össze.
Milyen a jó tartalom?
- Könnyed és ritmusos, élmény olvasni – látni
- Értékes tartalmat ad át (például tanácsok, tippek)
- Lehet személyes, mely segít a kapcsolat teremtésben
- Szakmai ismeretekről tesz bizonyságot
- Interaktív, reakcióra buzdítja a látogatót
- Figyelembe veszi a célközönség ismérveit
- Érdekes, figyelem felkeltő és emlékezetes
- Egyedi, konkurenseken túlmutató
- Kellően alapos, de túlzásokat mellőző
- Tagolt, hosszúsága tartalomhoz illő
Az értékes tartalom mindig fontos célunk legyen!


Ne maradjon le konkurenseitől,
csak mert nincs ideje tartalmat előállítani!
A rossz, gyenge tartalom
- Bonyolult nyelvtanilag, nehezen érthető
- Értéktelen tartalom (ugyan arról többször írni)
- Túlságosan szakmai, idegennek “kínai”
- Egyoldalú, nem szólítja meg az olvasót, nézőt
- Célközönséget nem veszi figyelembe
- Ismétlődő, érzékelhetően más forrást másoló
- Egy az egyben másolt, copy&paste féle
- Új információkat nem tartalmazó
- Túlságosan hosszú, eltántorító
- Bulvár jellegű részek, elemek

Mi is az a tartalom marketing, szövegírás?
Nem más, mint egy honlap (és látogatói) számára értékes, hasznos tartalom előállítása, elkészítése. Ezáltal a meglévő látogatók és a weblap közötti kapcsolat növelése és új felhasználók, potenciális vásárlók számának növelése, a tartalom és keresőoptimalizáció közös eredményéből.
A tartalom marketing azt adja, amire a látogató vágyik! Legyen szó szövegírásról, videó vagy egyéb, speciális tartalom készítésről
A tartalom marketing nem csupán szövegírás vagy cikk írás. Bele tartozik különféle képi anyagok elkészítése is. Ez lehet rövid marketing videó, bemutató és hangulatkeltő videó anyagok elkészítése. A fotók és videók segítségével pedig a közösségi médiában rejlő lehetőségeket lehet kiaknázni.
Milyen tartalmakat?
- Szövegírás, cikk írás
- Termék bemutató videók
- Hangulat videók
- Profi fotó anyagok
- Közösségi média anyagok
- speciális anyagokat is!