Keresőoptimalizálás, SEO

Keresőoptimalizálás, SEO, Látogatottság növelés

Jómagam 2008-ban kezdtem el ismerkedni a SEF-el és SEO-val. Ezután komolyabban beleástam magam a keresőoptimalizálás témakörébe. Az azóta eltelt évek során folyamatosan fejlődtem, tapasztalatot gyűjtöttem és bővítettem tudásom, figyeltem miként változik a keresők viselkedése, mely módszerekkel lehet eredményeket elérni. Ezeknek hála, ügyfeleim honlapjai a költségráfordítás/eredmény arányban igen jól szerepelnek, gyakran elöl jelennek meg a találati listákon. Kiemelten SEF (vagy is keresőbarát) oldalakat készítek, így gyorsan bekerülnek a keresőmotorok index-elésekbe, adatbázisába. Legyen szó meglévő oldal SEO-zásáról vagy új oldal indulási támogatásáról.

 

Hogyan segíthetek Önnek a keresőoptimalizációban?

A válasz igen egyszerű. 2008 óta foglalkozom komolyabban a keresőoptimalizáció, avagy röviden SEO témakörével. Eddig eltelt évek alatt ez a terület rengeteget változott és jórészt kiszámíthatóan. Tapasztalatommal olyan weboldalt adhatok, készíthetek Önnek, mely akár 4 – 5 év távlatában is megállja a helyét és a legújabb irányvonalakat követi.

Gondoljon bele, hogy egy minőségi honlap hosszú időre szóló befektetés. A keresőoptimalizálás pedig szintén nem megy egyik napról a másikra, egy lassú folyamat ez. Egy alapos SEO terv legalább fél évre szól, de még inkább 1 évre.

Keresőoptimalizálás, SEO - marketing-eredmeny-rotisoft-300x300

 

Keresőoptimalizálás, SEO - seo-keresooptimalizalas-elemei-rotisoft-e1481229153205

 

Mi befolyásolja a találati listán a pozíciómat?

Keresőoptimalizálás, SEO - rottenbacher-tamas-med-150x150 Egy igen gyakori kérdés, de mivel a világ legnagyobb cégének, legösszetettebb és fejlettebb mesterséges intelligenciájával állunk szemben, így csak főbb irányvonalakat szeretnék említeni. Azonban vegyük figyelembe, hogy pontosan csak az adott cég szakemberei ismerik a tényezők listáját és azok súlyát a találati lista rangsorolásának összeállításakor alkalmazott algoritmus(ok)ban. Feltételezésekből és teóriákból van számtalan, azonban itt igazából csak a tapasztalat számít, arra lehet biztosan építeni és tervezni. Egy szakembernek pedig a tapasztalata az igazi értéke ezen szakmában.

 

A responsive – reszponzív megjelenés

Keresőoptimalizálás, SEO - honlap-keszites-150x150 A világ és technológia változásával az internetezési szokások is változnak. A világ internetezési platformja az asztali gépekről folyamatosan a mobil eszközök (tabletek, okostelefonok) irányába mozdul el. Ezen eszközök viszont nem rendelkeznek olyan hatalmas számítási kapacitással, továbbá kijelzővel. (Legalább is egyenlőre.) Mivel kiemelten sokan interneteznek eme új eszközökről, a weboldalunknak minél szebben, használhatóbban kell megjelennie ezeken. Erre egy megoldás a responsive megjelenés, amely a kijelző szélességéhez alkalmazkodik. Ez a megoldás noha szép és jól használható megoldást nyújt, nem tökéletes. Érdemes alaposabban optimalizálni honlapunkat, főleg a sebességét és méretét. A weboldal mobil eszközökön való helyes megjelenése rangsorolási tényező, tehát kritikus elem, nagyon oda kell rá figyelni!

 

A honlap sebessége

Keresőoptimalizálás, SEO - weboldal-gyorsitas-optimalizalas-150x150 Egy weboldal betöltődési sebessége épp úgy rangsorolási szempont, mivel a Google például szereti a legjobbat (tartalmilag releváns, érdekes, multiplatform és még gyors is) nyújtani és ezen tulajdonságokat felmutató honlapokat igyekszik felmutatni a kereső félnek. A gyors betöltődés kulcsfontosságú, mivel ha 4 másodperc alatt nem töltődik be a honlapunk, a látogatók visszafordulási aránya akár 80 – 90 % is lehet! Erről részletek a Honlap optimalizálás linken, a Szolgáltatásokban.

 

Tartalom, visszafordulási arány

Keresőoptimalizálás, SEO - marketing-vevoszerzes-150x150 A tartalom meghatározza, hogy egy látogatók mennyi időt tölt az oldalunkon. Ez minél hosszabb, annál jobb. Nagy vonalakban azt a weboldalt böngésszük tovább, ahol számunkra érdekes, releváns tartalmat találunk. A keresők célja az, hogy a hasznos tartalommal rendelkező honlapokat tegye a találati lista elejére, ezzel javítva a felhasználói élményt a keresőben. Ezért nagyon fontos, hogy értékes, releváns és egyedi tartalmat biztosítsunk a látogatókat. Ha lehet szöveges vagy videós (és mellette szöveges) formában.

A visszafordulási arány azt jelenti, hogy a honlapunkra érkező látogatókból hány % zárja be rövid időn belül honlapunkat vagy lép vissza a kereső oldalára. A magas visszafordulási arány komoly hibákat, hiányosságokat jelenthet és weboldalunk értéke csökkenni fog, ha ez az arány növekszik. Ezért is fontos az értékes tartalom és a bizalmat sugárzó megjelenés.


Keresőoptimalizálás fogalmai

 

Mi az a SEO, keresőoptimalizálás?

A SEO jelentése nem más mint Search Engine Optimization, ami magyarul annyit tesz: Kereső Motorokra Optimalizálás. Ezt nevezik egy szóval keresőoptimalizálásnak. Ahogy az összetett szóból kivehetjük, a cél a weboldalak olyan terű optimalizálása, hogy a kereső robotok kedveljék és így előrébb sorolják a találati listákon. Ennek eredményeképpen nő a keresőkből érkező potenciális vásárlók, látogatók száma.

Mi az a SEF?

Search Engine Friendly, avagy keresőrobot barát. Ez nem egy módszer, hanem olyan honlap felépítési mód, mely segíti a keresőrobotok tájékozódását és munkásságát. Ha megkönnyítjük a keresők dolgát, akkor azt értékelni fogják. A megfelelő strukturált html felépítése és egyes szabványok követése igen fontos.

Mi az az index és indexelés?

Az indexelt oldal, az az oldal, melynek tartalmát a keresők elmentették. Ha elmentették magukhoz, akkor már megjelenik a találati listában. Így érdemes gyorsan és minél több oldallal megjelenni és elősegíteni az indexelést. Így már sejthetjük, hogy az indexelés nem más, mint amikor a keresők a weblapod elmentik magukhoz.

Mivel javíthatom a helyezésem?

A legegyszerűbb módszer, ha értékes tartalmat állítunk elő. A keresők figyelembe veszik, hogy mennyi időt tölt egy látogató az oldalunkon, azután, hogy a találati listában a weboldalunk linkjére kattintott. Folyamatosan bővítsük értékes tartalommal a honlapunk és még ha lassan is, de az eredmény érződni fog. Ha gyorsabb, hatékonyabb eredményre vágyunk, akkor írjon nekem!

Mi is az a linképítés?

A linképítés egy monoton és kemény munka. Ráadásul a Panda Google frissítés óta igen óvatosan érdemes csinálni, alapos tervezéssel. Végezhető saját erőből, de hosszú távon érdemes inkább linképítési árajánlatot kérni. Egy oldal helyezését számottevően az adja meg, hogy hány link mutat rá. Egy új oldal feltornázásának a legjobb eszköze, de ne feledjük: lassú és fokozatosság kell jellemezze a linképítést.


Gyakori kérdések a keresőoptimalizálásról, seo-ról

Hogyan kerülhetek a találati lista elejére?
A konkurencia előttem van, de vajon miért?
Linképítés manapság? Van létjogosultsága?
Mit szabad és mit nem a keresőoptimalizálás során?
Csak szakember csinálhatja?