Landing page tervezés, készítés

Mi is az a landing page és miért hasznos?

Amikor megcélzunk egy vevőkört, potenciális ügyfeleknek jelenítünk meg hirdetésünk, még nem ért véget a feladatunk, nem nyertük meg őket magunknak. A termékünk, szolgáltatásunk oly módon kell bemutatnunk, hogy meggyőzzük Őt (mint látogatót, potenciális vásárlót) a termékünk – szolgáltatásunk minőségéről és konkurenciához viszonyított előnyeink kiemelésével. Mindezt úgy kell tennünk, hogy a látogató a kívánt célt érje el. Ez lehet hírlevél feliratkozás, árajánlat kérés, vásárlás – megrendelés vagy kapcsolat felvétel.

Landing page tervezés, készítés - rottenbacher-tamas-profilkep_negyzetes_med-150x150 Eddigi munkáim során a landing page oldalak készítésénél két fő cél szokott kitűzve lenni. Az egyik a levelező lista építés, a másik a konkrét termék promóció és eladás. Mindkettőhöz pontosan felépített landing page szükséges, azonban az eredmény eddig sose maradt el, ügyfeleim és partnereim megelégedésére.

A landing page egy lehetőség, amellyel kiegészíthetjük (vagy akár beépíthetjük) weboldalunkat és növelhetjük hatékonyságunkat. Ön úgy gondolja elég hatékony? Ha igen, akkor szinte biztos, hogy rosszul gondolja, az eddigi tapasztalataim alapján.

 

Mire jó a landing page?

Ha nagyon röviden és szakmai szavakat mellőzve kellene összefoglalni, akkor a landing page, egy olyan oldal, lap, amely jó felépítés és tervezés mellett képes növelni az eladásainkat vagy feliratkozásainkat. Egy olyan lap, ami szinte kizárólag egy célra törekszik és amellett minél több pozitív tényt említ.

 

Milyen egy jó és hatékony landing page?

  • Alaposan átgondolt, rendezett: Az első, hogy azt mutassuk csak, amire a potenciális látogató kíváncsi. Kerüljük a sallangot, a fölösleges elemeket és gondoljuk át az egyes részek és betűk méretét, színét is. Nem szabad túl sok színt használni és komolytalan látszatot kelteni.
  • Gyors, egyszerű: Gyorsan töltődjön be, ne kelljen rá várni, hiszen azt senki sem szereti. A lassú oldalak amúgy is hátrányból indulnak. Legyen fürge és teljesen egyértelmű, jól látható minden fontos rész.
  • Egy célra kihegyezett: Egy landing page egy célt szolgáljon. Ha több célunk van, akkor többet készítsünk, akár korosztályonként is. A hatékonyság érdekében ha széles kört célzunk, akkor érdemes több szegmensre bontanunk és mindegyiknél az adott célszemélyekhez illő lapot készíteni.
  • Struktúrája téma specifikus: A megjelenés sugallja a célt és illeszkedjen a termékhez, szolgáltatáshoz.
  • Egységes: Az plusz pont, ha a hatékonyság mellett beleillik a weboldalunk stílusába, megjelenésébe. Így jobb összkép alakul ki.

 .

Landing page tervezés, készítés - marketing-eredmeny-rotisoft-300x300
Használja ki a landing page-ekben rejlő lehetőségeket, növelje honlapja hatékonyságát