fb

Négy örökzöld SEO tipp, ami tényleg működik

Négy örökzöld SEO tipp, ami tényleg működik

Négy örökzöld SEO tipp, ami tényleg működik 900 495 Vendég Szerző
Az internet dugig van tuti SEO tippekkel és trükkökkel, azonban ezek egy része hamar elavul, egy másik pedig sajnos egyszerű marketing “blabla”. Jobbágy András (Honlapszaki) a cikkében kizárólag olyan tanácsokat olvashatsz, amelyek valóban hozzásegítenek a sikeres keresőoptimalizáláshoz. Nem csak most, hanem várhatóan évek múlva is.

A keresőoptimalizálás (SEO) egy online marketing eszköz, ami ugrásszerűen fejlődő iparággá növekedett az elmúlt években Magyarországon is. A lényege, hogy a Google kereső működését felhasználva szerzünk organikus (azaz nem fizetett hirdetésekkel bevonzott) forgalmat a weboldalunkra.

A SEO egy komplex terület, rengeteg különböző szempontra kell figyelemmel lenni az eredményekhez. Ez egyben azt is jelenti, hogy könnyű szem elől téveszteni a lényeget, és elveszni az apró részletekben. A tapasztalatom szerint ez az egyik leggyakoribb hiba a keresőoptimalizálásban. A következő tanácsokkal szeretnék neked segíteni elkerülni ezt a csapdát.

 

tartalom seohoz iras1. Fókuszálj a tartalomra

Tartalom nélkül nincs SEO, a tartalom a keresőoptimalizálás szíve és lelke. A Google elsősorban a honlapon található tartalom minősége és mennyisége alapján dönt az adott weboldal értékéről.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha a minimálisnál nagyobb a verseny egy kulcsszóra, kizárólag minőségi tartalommal lehet ringbe szállni a legelső helyezésekért. A minőségi tartalom elsősorban olyan cikket, útmutatót, esettanulmányt, stb. jelent, ami a felhasználónak megadja azt a segítséget (információt, szolgáltatást, stb.), amiért beírta a keresőbe az adott kulcsszót. Ehhez persze szükséges egy nagy adag piacismeret, és a keresési szándék pontos azonosítása.

De hogyan jön a képbe a mennyiség?

Vegyük példának, hogy a “life coach” kulcsszóra szeretnénk a TOP találatok között szerepelni a keresőben az új honlapunkkal. Készítünk egy 2000 szavas, nagyon szuper blogcikket erre a kulcsszóra. Nyert ügyünk van, nem?

Nem igazán. Csak akkor van esélyünk, ha a “coaching”, mint témakör lehető legtöbb lényeges kulcsszavára (pl. “coach képzés”, “coach jelentése”, stb.) lesz releváns tartalom a honlapunkon. Ez simán több tucat jó cikket is jelenthet.

Talán ez riasztónak tűnik, főleg ha nehézkesnek érzed magad a tartalomkészítésben, blogcikk írásban. De a SEO sava-borsa valójában a felhasználók elvárásainak megfelelni képes tartalom rendületlen gyártása.

Ezért a tanácsom egyszerű: ha van havi 10 órád SEO-ra, nyolcat a tartalomkészítésre fordítsd.

 

2. Építs minőségi linkprofilt

Külső linkek nélkül a legtöbb piaci szegmensben szinte lehetetlen valódi sikert elérni a Google keresőben. Ha belegondolsz, logikus: miért lenne jó egy olyan tartalom, amit senki sem hivatkozik?

Persze meg lehet várni, hogy organikusan épüljön ki nulláról a linkprofilod – mint ahogy a Google javasolja -, de ezt nem javaslom jó szívvel senkinek. Mivel gyakorlatilag mindenki linket épít, ezért a legtöbb esetben kifejezetten hátrány jelenthet, ha te nem.

A dolog fonákja, hogy ez egy olyan játék, ahol gyakorlatilag mindenki úgy próbál csinálni, mintha teljesen természetesen, beavatkozás nélkül teremnének a külső linkek. A Google azt nem tudja kikényszeríteni, hogy senki se építsen linkeket. De azt igen, hogy legalább megizzadjunk azért, hogy az épített linkek természetesnek tűnjenek.

Tehát a linképítés afféle must-have. A linképítés célja pedig az erős, természetesnek ható linkprofil.

A linkprofil erejét két tényező határozza meg: a külső linkek mennyisége és minősége. Figyelem, a minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség.

Ezért elsősorban olyan oldalakról igyekezz linket szerezni, amik:

  • szakmailag releváns honlapok (pl. ha van egy könyveléssel foglalkozó blogom, akkor a könyveléssel, számvitellel, stb. foglalkozó oldalakról érdemes linket szerezni),
  • a keresőben önálló jogon is jól szereplő weboldalak,
  • komoly látogatottsággal rendelkező honlapok.

Kerüld el a linképítés során a

  • linkfarmokat (olyan linkgyűjtő portálok, ahol mindenféle tematikus rend nélkül ömlesztve szerepel nagyon nagy mennyiségű link),
  • PBN hálózatokat (kizárólag linképítés céljából üzemeltetett honlap-hálózatok),
  • linkkatalógusokat (lap.hu az egyetlen, amire még talán érdemes benevezni itthon).

 

3. Technikai SEO: hozd az elvárt szintet

A technikai SEO a keresőoptimalizálás nagyon bonyolult részterülete, ahol mindig van tennivaló. Tökéletes honlap nincs, és mindig lesz olyan technikai SEO faktor, amivel javítani lehet a weboldalad általános állapotán.

Ugyanakkor az a tapasztalatom, hogy a technikai SEO oldalról igazából a Google nem vár kifejezetten sokat. Egy alap, elvárható szintet – ezt viszont számon kéri minden honlapon.

Miből áll ez a alapszint?

  • A honlap legyen bejárható a Google algoritmusai (robotjai) számára, ne akadályozza semmi a feltérképezést és az indexelést. (nem ideértve, amikor szándékosan letiltjuk egy tartalom indexelését)
  • A honlap legyen biztonságos, rendelkezzen érvényes SSL tanúsítvánnyal, és ne legyen feltörve, ne legyen vírusos. (A SSL fontosságát jelzi, hogy a Semrush Sensor szerint az Egyesült Államokban a TOP10 oldalak közel 98 százalékának https:// kezdetű URL címe van)
  • Rendelkezzen teljes értékű mobilos változattal.

Ha ezekkel nincs probléma, akkor érdemes még figyelni a logikus, átlátható weboldal architektúrára, kiszűrni a különböző elérési útvonalak miatti duplikációkat (www. és www. nélküli, http és https), elfogadható szintre hozni a betöltési sebességet (Core Web Vitals-mutatók), és odafigyelni az átirányítások helyes használatára, megszüntetni a 404-es hibákat.

Nagyjából ennyi. Ha ezt a minimum szintet megüti a honlapod, akkor nem lesz komoly technikai akadálya a SEO eredményeknek.

A jó hír, hogy a fenti technikai kritériumok teljesítéséhez nincs szükség könyvtárakat megtöltő tudásra, sem misztikus fejlesztői munkára. Normális tárhely szolgáltató, egy alap WordPress, helyes beállításokkal, jól megválasztott sablonnal, plusz egy SEO plugin tökéletesen elég a legfontosabb technikai kérdések kezeléséhez.

Persze létezik még egy sor technikai szempont, amire egy SEO-projektnél oda szoktunk figyelni. De a helyzet az, hogy legtöbbször nem egy megtérülő dolog 100+ órát szöszölni a technikai jellemzők reszelgetésével. A tartalom és a linkprofil fontosabb.

keresooptimalizalas seo

 

4. Szerezz valódi SEO tudást

A legjobb befektetés, ha a saját tudásodat fejleszted. Nincs ez másként a SEO-nál sem. Hatványozottan igaz ez, ha te magad keresőoptimalizálod a weboldalad. Az alapok stabil ismerete, naprakész tudás nélkül nem lesznek komoly eredményeid.

Sőt, egy bizonyos szinten akkor is ismerned kell a SEO-t, ha egyébként szakértőt bízol meg a honlapod keresőoptimalizálásával.

Pusztán a keresőre támaszkodva is rengeteg információt találsz az interneten a SEO-val kapcsolatban, de sajnos az az igazság, hogy a keresőoptimalizálásról írt cikkek tekintélyes része általában marketing célokat szolgált. Mindig adnak valamennyi információt, de sosem ismered meg belőlük a teljes képet. Ráadásul az innen-onnan összeszedett információmorzsákból nagyon nehéz rendszerezett tudást építeni.

Releváns tudást a leghatékonyabban úgy tudsz szerezni, ha hosszabb ideig együtt működsz egy SEO specialistával, vagy elvégzel egy vagy több SEO tanfolyamot is.

 

Összegzés

A keresőoptimalizálásban senki nem tud senkinek sikert garantálni, de azt gondolom, ha követed ezt a négy szabályt, akkor minden esélyed meg lesz arra, hogy SEO szempontból erős honlapot építs.

Sok sikert!

Jobbágy András
SEO szakember

Vendég Szerző
Vendég Szerző

A RotiSoft blogon időnként vendég szerzők írásai is megfordulnak. Ezen tartalmak íróit a bejegyzés végén találod.

Közösségi profiljaim:

Honlapunk cookie fájlokat használ, hogy jobb böngészési élményt biztosíthasson és forgalom mérést végezzen.