Mik ezek a hiányzó értékek?
Offers
Ide tartozik a termék ára, a pénzem mint elsődleges információk. Terméket árusítani ezek nélkül nem is lehet WooCommerce-el, így ezen adatoknak szerepelni kell a kódban. Online katalógus vagy zárt webáruház esetén másként kell nekiállnunk. Jelen esetben egy átlagos webáruháznál szükséges az ár és a pénznem megadása.
Amik hiányozni szoktak:
- Készleten van-e, elérhető-e a termék?
- Termék ár meddig érvényes? (Például akció esetén időzítés)
Review
A termék értékelés, ami valójában a termék hozzászólás és csillagos értékelés. Így érdemes a termékeknél meghagyni a hozzászólás lehetőségét.
AggregateRating
A csillagos termék értékelések átlaga. Amíg 1 ilyen csillagozott (vagy pontozott) értékelés van, az még kevésnek minősül, mivel 1 értékből nem lehet átlagolni. A WooCommerce / Beállítások / Termékek résznél bekapcsolhatjuk, hogy kötelező legyen a csillagos értékelés, amikor véleményt ír a vásárló.
SKU
Ez lényegében véve a cikkszám, amin egy terméket lehet azonosítani a webáruházunkban és minden terméknél ez egyedi kell legyen. Ha nem is használjuk közvetlen, ajánlott azért megadni vagy kitalálni valami azonosítót a termékekhez.
Brand
A márka. Minden terméknek kell legyen gyártója és vagy márka névnek. A termékek ugyan is nem csak úgy képződnek és a gyártó vagy márka nagyon fontos információ.
Mire jók ezen adatok?
A Google kereső találati listájában (honlapunktól függően) megjelenhetnek a bővített találati adatok. Ezek jelentősen növelik a kattintási arányt, így jelentősen több releváns érdeklődő érkezhet webáruházunkba. Egy példán bemutatva mit is értsünk bővített adatok alatt:
Megadhatjuk SEO bővítménnyel?
Az adatok szinte mindegyikét kezeli a WooCommerce. Azonban SEO bővítmény szinte minden WordPress oldalon így, amennyiben megfelelően felvisszük az adatokat, a SEO pluginek kiolvassák és a megfelelő formában elhelyezik azokat a Rich Snipet szabványnak megfelelően.
Arra ügyeljünk, hogy egyes SEO bővítmények esetében (például Yoast SEO) szükséges fizetős, prémium/pro modult vásárolni, hogy az WooCommerce-el flottul működjön. Erről érdemes előre tájékozódnunk.
A brand (márka) értékét attributum (terméktulajdonság) formájában megadni. Arra ügyeljünk, hogy ezt az attributumot ne használjuk variációkhoz.
Hogyan ellenőrizhetem?
A Google hivatalos eszköztárából a „Bővített találatok tesztje” oldalon tudjuk ellenőrizni, hogy milyen adatokat látnak a keresőrobotok.
Érdemes arra ügyelni, hogy ha nem aktuális adatokat lát a tesztelő, akkor lehet szükséges a cache ürítése.