Mi is volt a PR, avagy PageRank?
Egy olyan érték, ami 0 és 10 között volt. Minél nagyobb volt, annál értékesebb (volt) az adott oldal, domain. Egy olyan weboldal, mely anno kapott linképítést és tartalom szolgáltatást, azok értéke 2-4 között volt.
Mi történt a PageRank-al?
A Google úgy döntött, hogy az értéke nem mérvadó, feltehetően ahogy a belső algoritmus és mesterséges intelligencia változott. Korábban jó kiindulási alap volt, hogy felmérjük egy oldal seo, keresőoptimalizálás helyzetét és a keresési találati listákban is jól kivehető összefüggés volt a magas pagerank és a jó helyezés között. Röviden eljárt a pagerank fölött az idő és mivel az elmúlt 1-2 évben nem is frissültek az értékek, így várható volt a szép lassú hanyatlás végén a kijelentés.
Ezért nem lehet már egy ideje egyetlen egy weblapról sem lekérdezni a pagerank értéket, mivel mindre 0-s értéket ad.