Keresőoptimalizálás, SEO: Ki és hogyan tudja csinálni?

Keresőoptimalizálás, SEO: Ki és hogyan tudja csinálni?

Keresőoptimalizálás, SEO: Ki és hogyan tudja csinálni? 900 340 Rottenbacher Tamás

Ki tudja csinálni?

A keresőoptimalizálás egyszerre  nehéz, komplex, egyszerre pedig könnyű és bárki meg tudja csinálni. Igazából a kezdőktől kezdve, a profikig tudja mindenki csinálni. A keresőoptimalizálás alapja egy bárki számára könnyen megtanulható SEO rész.

Azonban!

Bárki tudja, a kérdés a hatékonyság és a tapasztalat. Egy szakember könnyebben tud eredményt elérni és tudja is, hogy mire kell koncentrálni. Nem mindegy, hogy 10-20 órányi keresgéléssel és új információkkal tele tömött fejjel megírni a szövegeket, leírásokat és elvégezni a beállításokat, majd ezeket ellenőrizni. Hobbi oldalnál elég a saját kezű SEO-zás, de ha vállalatunk, termékünk – márkánk weboldaláról van szó, érdemes szakember segítségét kérni.

Hogyan is kell?

Alapoktól kell kezdeni

Találjuk ki, válasszuk ki, mely kulcsszavakra, kulcsszó párosra szeretnénk megjelenni / pozíciót javítani. Célszerű 4-5 célszót választani, utána pedig neki is láthatunk a látogatók és keresők kegyeinek megszerzéséhez. Vagy is, tartalmat kell adni a weboldal látogatóinak. A leginkább célra törő a honlapunk keresőoptimalizálásához, hogy a kulcsszavakat tartalmazó, azok jelentését és szinonimáit magába foglaló, hasznos és azon témát szorosan érint, ami a weboldalunk tartalmát érinti. Ha az alap fogalmakkal ismerkedne, nézze meg keresőoptimalizáció szolgáltatásunk menüpontját.

Mi számít értékes tartalomnak?

Egyedi szöveges tartalmakat kell létrehoznunk, melyekhez néhány képet hozzáteszünk, hogy színesítsük, kellemesebbé tegyük. Fontos kiemelni, hogy egyedi tartalom szükséges, tehát más forrásból csak átmásolni nem elégséges, sőt a kereső még bünteti is a tartalom duplikációt. Lehet képi és videós, audió anyag is, de a keresők elsősorban az írott egyedi tartalmat keresni és értékeli még jelenleg.

Feltétlen szükséges minél több szöveges tartalmat generálni?

Nem feltétlenül, azonban a legtöbb esetben ez az egyik legjobb módszer, hogy releváns látogatókat vonzzunk weboldalunkra a keresőkből. Vannak további módszerek, azonban azok költségesebbek és több törődést, továbbá tapasztalatot igényelnek.

A linképítéssel mi van?

Az elmúlt évek tendenciái és algoritmus fejlesztései egyre inkább háttérbe szorították a linképítést. Manapság is segíti az eredményeket, de sokkal nagyobb körültekintéssel kell lenni, mivel könnyen rosszul sülhet el! Azonban ezekről majd a későbbiekben lehet olvasni. Bárki építheti linkeket, azonban ne feledjük, hogy azok leírásának is mind egyedinek kell lennie és csodára nem szabad számítanunk.

 

Összegezve

A keresőoptimalizálásnak bárki nekiállhat, azonban vegye figyelembe, hogy ész nélkül belecsapni nem lehet. Tervet kell készíteni és az alapján haladni fokozatosan. Elég sok időt és energiát kell beleölni, majd időt hagyni a keresőknek, hogy értékeljék mindezeket. Az internet szerte SEO leírásokba botolhatunk, melyeket érdemes átbogarászni és azok alapján cselekedni. A fentiekből tehát leszűrhető, hogy hobbi oldalunk is SEO-zhatjzuk, de továbbra is elsődlegesnek kell tartani a hasznos tartalom írását, elkészítését.

Ha kérdése lenne vagy csak többet tudna meg a keresőoptimalizálásról, esetleg segítséget szeretne kérni, bátran írjon nekünk!

Rottenbacher Tamás

2006 óta foglalkozok weboldal készítéssel és 2007 óta keresőoptimalizációval. WordPress honlapokat 2008 óta készítek. Ha kérdezne írjon hozzászólást vagy email-t a "Kapcsolat" menüpontban.

Közösségi profiljaim:

Honlapunk cookie fájlokat használ, hogy jobb böngészési élményt biztosíthasson és forgalom mérést végezzen.