A keresőoptimalizálás

Úgy is fogalmazhatnánk, hogy saját érdekünk, hogy a keresők (köztük a legfontosabbnak, a Google-nek) a kegyeiben járjunk. Weboldalunk célja, hogy olyan látogatókat vonzzunk, akit az adott témakörben (legyen az szolgáltatás, termék vagy bármi) keresnek, mivel akkor nagy valószínűséggel vásárlás, rendelés bújik meg a háttérben vagy az az előtti informálódás.

Tehát röviden

A keresőoptimalizálás lényege, hogy értékes tartalommal a keresőkből az oldalunkra tereljük az internetezőket, akiket később marketing segítségével látogatókból, vásárlókká formálunk.

 

Hogyan szerezhetünk több vásárlót? -> Több releváns látogatóval

Hogyan szerezhetünk több látogatót? – > Jobb helyezést kell elérnünk a találati listákon

Hogyan érhetünk el jobb helyezést? -> Keresőoptimalizálással

 

Hogyan tehetünk a keresők kedvébe?

Értékes, hasznos tartalom

A legfontosabb, ami igazán számít. Ha weboldalunkon lévő tartalom unalmas, semmitmondó (vagy legrosszabb esetben más forrásból csak másolt) akkor a látogatók nem fognak az oldalunkon maradni, elpártolnak tőlünk és ezt bizony a kereső is tudja, így fokozatosan hátrasorol a ranglistán, esetleg ha súlyosan szabályt szeg az honlap készítő, akkor büntetésként eltüntetheti a találati listákról az adott webhelyet.

Gyors betöltődés

Kerüljük a fölöslegesen nagy képeket, amit felteszünk, azt is optimalizáljuk, amennyire lehet. Az egyszerű tiszta kód elősegíti a gyors betöltődést is, de a weboldalaknak fontos, hogy nem egy agyonterhelt, megosztott, évi 990 Ft-os tárhelyről fusson az oldal, az ugyan is sokat ront. Ha nincs jó vas a weblap alá rakva, akkor hátrányból kezdünk.

Szabályos, tiszta kód

Kövessük mindig a az irányelveket, például a kódok szabványosságában is. A W3C pedig útmutatást adhat számunkra, legyen szó az új Html5-ről vagy a Html 4.x verziójáról. Kerüljük a fölösleges kódsorokat, ahol tudunk minimalizáljuk. A kód / értékes tartalom arányának minél magasabbnak kell lennie, ésszerű határokon belül persze.

Ezekhez tartozik továbbá meta adatok helyes kitöltése, az OpenGraph, a DC terms és további hasonló robotok, algoritmusok számára az információ átadást segítő szabványok.

Responsive, mobil- és tablet-barát megjelenés

A technológia fejlődésével ugrásszerűen megnőtt az okostelefon és tablet használók tábora, akik mobilinternettel böngésznek és bizony ezen kütyük megjelenítő felülete elég korlátolt méretű, így a sablonunk – megjelenésünk úgy kell felépítenünk, hogy minden ilyen eszközön viszonylag egységesen, de az olvashatóságot – funkcionalitást tökéletesen megtartva jelenjen meg. A responsive megjelenés rangsorolási tényező lett, sőt már a következő generációs megoldás, az AMP is térhódításnak indult, amiről WPHU oldalán olvashattok, de későbbiekben mi is fogunk foglalkozni a témával.

 

A fentiekre ha figyelünk, akkor bárki képes egy átlagnál jobban keresőoptimalizált eredményt elérni!