A Google kereső óriás még tavasszal rebesgette meg, hogy egyre fontosabb tényező a weboldalak responsive szerkezete. Tehát, hogy az oldal tartalma és megjelenési struktúrája a kijelző méretéhez alkalmazkodjon. Ez azért fontos, mivel egy 4-5″-os okostelefonokon (mely kijelzője 320-480 px széles) eléggé zsúfolt, egy szélesség arányában lekicsinyített, 1024 px széles kijelzőre tervezett weboldal. Nem túl olvasható, a képek egy része nem látható és még számtalan probléma akad ilyenkor. Mondhatnánk, hogy azért van a multitouch, hogy nagyítson az ember.

A Google és a responsive, mobilbarát oldalak - mobilbarat-responsive

Azonban ha belegondolunk, kényelmetlen és fokozottan zavaró, hogy vízszintesen folyamatosan mozgatni kell a képet, hogy olvasni / látni tudjuk a tartalmat. A technikák fejlődését amúgy is előszeretettel támogatja a Google. Az okostelefonok terjedését (plusz a tabletekét) látva pedig egyértelmű szükségként jelent meg, hogy minél több weboldal készüljön responsive alapokon. Ennek ösztökélésére vezette be a legnagyobb kereső óriás, hogy a találati listában lévő helyezést is befolyásolja idén nyártól (2015. nyarától), hogy egy weboldal mobilbarát-e vagy sem. Egyértelműen, ha mobilon keresünk valamit, akkor a Google szinte biztosan, egy mobilbarát weblapot fog jobb helyre tenni, hogy elégedettebb legyen a felhasználó. Így tehát nincs sok választása azoknak, akik szeretnék megtartani jó pozíciójukat és szeretnék az oldalukat felhasználóbarátabbra alakítani.

Weboldalunk az alábbi linken tudjuk tesztelni, hogy mobilbarát-e. További információkat pedig angolul, a Google hivatalos blog bejegyzéséből lehet megtudni.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+