Mielőtt belefognál, meg kell értened és különböztetned a vállalkozásod mobilos és PC-s szükségleteit ahhoz, hogy meg tudd állapítani, mennyire kell a különböző eszközökre összpontosítanod. A weben több olyan analitikiai szoftvert is találsz, amelyek segítenek megértened a mobilos felhasználók magatartását és segít egy hatékony mobil-SEO stratégia kialakításában is. A jelenlegi trendeket figyelembe véve, íme pár mobil-SEO technika, amelyek a leghatékonyabban segítenek bevonzani a mobilforgalmat.
Accelerated Mobile Pages (AMP)
Az AMP, azaz az Accelerated Mobile Pages, egy Google kezdeményezés, amely egy „könnyebb” másolatot készít a mobilos oldaladról úgy, hogy mobil eszközökön egyszerűbb és gyorsabb legyen a betöltés. Amit tenned kell, az egy AMP HTML-kód beillesztése az oldaladra, és a Google automatikusan elkészíti az oldalad AMP verzióját. Habár az AMP még nem egy besorolási faktor, de hosszútávol bizony pozitív hatással lesz a besorolásodra.
Optimalizáld az oldal címeket és a meta leírásokat
A mobileszközök kisebb képernyő felületet kínálnak, így az oldalad címeinek és a meta leírásoknak kisebb képernyő méretre is optimalizálva kell lenniük. Mobil weboldalaknál a cím hosszúságának 55-60 karakter között kell lennie. A meta leírás karakterhosszúsága mobil weboldalakon 130. De volt már rá példa, hogy a meta leírás 172 karakter volt és a Google nem csonkította meg. De azért azt ajánlom, hogy maradj 130 karakteren belül.
Invesztálj a reszponzív design-ba
A mobil weboldalak és a reszponzív design-t használó weboldalak között nagy különbség van. Az utóbbi igazodik a képernyő méretéhez és jobb felhasználói élményt biztosít. A vállalkozásodnak egy reszponzív website-ra van szüksége annak érdekében, hogy ugyanolyan élményt tudj nyújtani mindenfajta képernyő használónak, legyenek ezek laptop/PC, okostelefon vagy akár tablet használók. Habár nincs bizonyíték arra, hogy egy reszponzív website jobb teljesítményt nyújtana, mint egy mobil weboldal, de maga a Google jelentette ki, hogy bizony a reszponzív technikát preferálják a kereséseknél.
Optimalizáld a kódot a jobb és gyorsabb mobil élmény érdekében
Az egyik legfontosabb dolog amire figyelned kell, hogy cache-elést használj és az átirányításokat is csökkentsd annak érdekében, hogy növeld mobil weboldalad gyorsaságát. Illetve arról is meg kell győzödnöd, hogy nem használsz régimódi CSS, JS és kép blokkolást a mobil website-odon. Manapság, ezek a webes összetevők segítik a Google keresőrobotjait annak felismerésében, hogy az oldalad reszponzív/mobilbarát-e, avagy sem. Ha nem menne, bízd szakemberre!
A pop-upok és a mobil nem haverok
A pop-upokat effektív reklámfogásoknak szokták tekinteni PC-s közegben, azonban a mobilokon nem túl népszerűek. Ennek fényében a minap a Google kiadott egy közleményt –„Hogyan javítsuk a keresési élményt mobilon 2017. január 10-e után. Azok a weboldalak, amelyeken a tartalom nem könnyen elérhető, nem kapnak magas besorolást.” Egy olyan közegben, ahol a pop-upok nem elég motiválók ahhoz, hogy a felhasználókat klikkelésre sarkallják és inkább kényelmetlenek, csupán a visszafordulási arányt növelik, amely rossz hatással lesz a weboldalad rangsorolására.
Optimalizálj a helyi keresésre
A mobilos keresések természetükből fakadóan lokáció alapúak. Tulajdonképpen a Google nemrég be is jelentette, hogy mobilon történik a ’közelben/közelemben’ keresések 80%-a. Tehát rendkívül fontos, hogy helyi keresésre irányuló SEO technikákat ágyazz be oldaladra. Optimalizáld a Google My Business oldaladat, adj hozzá képeket, kérj véleményeket a vevőidtől és figyelj oda a többi kulcsfontosságú részletre is.
Elemezd ki a forgalomtípusokat és azok viselkedését
A weboldaladon lévő forgalom nagysága aligha lesz ugyanakkora mobilon, illetve PC-n. Hasonlóképpen, különböző eszközökön különböző a fogyasztói magatartás is. A mobilon történő vásárlási mód különbözik attól, ahogy vevő a számítógépen vásárol. A mobilos felhasználók/vásárlók megfigyelése segít annak az eldöntésében, hogy mit kínálj a mobilos weboldalon ahhoz, hogy nagyobb forgalmat generálj, ami végülis jobb besoroláshoz vezet.
Foglalkozz a Core Web Vitals elemeivel
A Webes vitals-mutatók egy olyan újfajta sebességmérési módszer, mely a felhasználói élményt helyezi előtérbe. Ez ráadásul 2021 májusa környékétől hivatalosan is rangsorolási tényezővé válik, így méginkább fontos, hogy foglalkozzunk a jó értékeivel. A témával a Core Web Vitals magyarázó, bemutató bejegyzésem ajánlom.
Összefoglalás
A digitális marketing világa állandóan változóban van, ez azt jelenti, hogy mindig képben kell lenned a legújabb SEO trendekkel kapcsolatban. A keresőmotorok folyamatosan frissítik algoritmusaikat; a trendek változnak, így fontos, hogy a tartalmad optimalizálva legyen az éppen aktuális körülményekre. A mobil internet használat túlszárnyalta az asztali számítógépes internet használatot, így a mobilos SEO is ugyanolyan fontossá vált, mint a PC-s változat. De ahogy imént említettem, egy vállalkozás nem lehet kiemelkedő úgy, ha kizárólag mobilos vagy PC-s SEO-ra összpontosít. Ez a 2 eszköz osztály egymással párhuzamosan fut, és az aktuális trendek mellett biztos vagyok abban, hogy az előbb felsorolt ötletek sokat segíthetnek abban, hogy naprakész legyél a SEO-ban. Sok sikert kívánok!