WooCommerce: hiányzó Offers, Review, AggregateRating, SKU, Brand

WooCommerce: hiányzó Offers, Review, AggregateRating, SKU, Brand

WooCommerce: hiányzó Offers, Review, AggregateRating, SKU, Brand 900 338 Rottenbacher Tamás
Nagyon sok WooCommerce webáruház esetén tapasztalható a Search Console jelzése, miszerint nincs megadva több érték a bővített találatokhoz, angolul Rich Snippet-hez. Ezen adatok hiánya nem kritikus, azonban érdemes pótolni és megadni, amit tudunk. A folytatásban pedig megmutatom miként lehet ezen hiányzó adatokat megadni, pótolni.

Mik ezek a hiányzó értékek?

Offers

Ide tartozik a termék ára, a pénzem mint elsődleges információk. Terméket árusítani ezek nélkül nem is lehet WooCommerce-el, így ezen adatoknak szerepelni kell a kódban. Online katalógus vagy zárt webáruház esetén másként kell nekiállnunk. Jelen esetben egy átlagos webáruháznál szükséges az ár és a pénznem megadása.

Amik hiányozni szoktak:

  • Készleten van-e, elérhető-e a termék?
  • Termék ár meddig érvényes? (Például akció esetén időzítés)

Review

A termék értékelés, ami valójában a termék hozzászólás és csillagos értékelés. Így érdemes a termékeknél meghagyni a hozzászólás lehetőségét.

AggregateRating

A csillagos termék értékelések átlaga. Amíg 1 ilyen csillagozott (vagy pontozott) értékelés van, az még kevésnek minősül, mivel 1 értékből nem lehet átlagolni. A WooCommerce / Beállítások / Termékek résznél bekapcsolhatjuk, hogy kötelező legyen a csillagos értékelés, amikor véleményt ír a vásárló.

A Review és AggregateRating értékeket ne adjuk meg fixen a kódban, továbbá ne manipuláljuk direkt az értékeket, mivel azt a kereső nem nézi jó szemmel. Gyakorlatilag félrevezetés lenne, mind a kereső, mind a vásárlók megtévesztése. Helyette inkább ösztönözzük a vásárlóinkat, hogy vásárlás után ők maguk értékeljék.

 

SKU

Ez lényegében véve a cikkszám, amin egy terméket lehet azonosítani a webáruházunkban és minden terméknél ez egyedi kell legyen. Ha nem is használjuk közvetlen, ajánlott azért megadni vagy kitalálni valami azonosítót a termékekhez.

Brand

A márka. Minden terméknek kell legyen gyártója és vagy márka névnek. A termékek ugyan is nem csak úgy képződnek és a gyártó vagy márka nagyon fontos információ.

Mire jók ezen adatok?

A Google kereső találati listájában (honlapunktól függően) megjelenhetnek a bővített találati adatok. Ezek jelentősen növelik a kattintási arányt, így jelentősen több releváns érdeklődő érkezhet webáruházunkba. Egy példán bemutatva mit is értsünk bővített adatok alatt:

rich snipet google kereso

Megadhatjuk SEO bővítménnyel?

Az adatok szinte mindegyikét kezeli a WooCommerce. Azonban SEO bővítmény szinte minden WordPress oldalon így, amennyiben megfelelően felvisszük az adatokat, a SEO pluginek kiolvassák és a megfelelő formában elhelyezik azokat a Rich Snipet szabványnak megfelelően.

Arra ügyeljünk, hogy egyes SEO bővítmények esetében (például Yoast SEO) szükséges fizetős, prémium/pro modult vásárolni, hogy az WooCommerce-el flottul működjön. Erről érdemes előre tájékozódnunk.

A brand (márka) értékét attributum (terméktulajdonság) formájában megadni. Arra ügyeljünk, hogy ezt az attributumot ne használjuk variációkhoz.

woo brand marka megadasa

Hogyan ellenőrizhetem?

A Google hivatalos eszköztárából a „Bővített találatok tesztje” oldalon tudjuk ellenőrizni, hogy milyen adatokat látnak a keresőrobotok.

Érdemes arra ügyelni, hogy ha nem aktuális adatokat lát a tesztelő, akkor lehet szükséges a cache ürítése.

Rottenbacher Tamás

2006 óta foglalkozok weboldal készítéssel és 2007 óta keresőoptimalizációval. WordPress honlapokat 2008 óta készítek. Ha kérdezne írjon hozzászólást vagy email-t a "Kapcsolat" menüpontban.

Közösségi profiljaim:

Honlapunk cookie fájlokat használ, hogy jobb böngészési élményt biztosíthasson és forgalom mérést végezzen.