fb

Kell-e hozzászólás, komment lehetőség egy céges honlapon?

Kell-e hozzászólás, komment lehetőség egy céges honlapon?

Kell-e hozzászólás, komment lehetőség egy céges honlapon? 900 502 Rottenbacher Tamás
Hozzászólások nem csak hobbi oldalakon lehetnek hasznosak és/vagy kártékonyak. Azonban nem mindenki tudja, hogy milyen jó dolgokat rejthet a hozzászólások lehetőségének biztosítása akár egy céges honlapon is, nemhogy webáruház tekintetében. Sajnos ennek is van árnyoldala szintúgy, mint mindennek, így mérlegelni érdemes. Nézzük hát mi szól mellette, mi ellene!

Hol engedjük, hol ne?

Egy céges honlap esetében vannak a viszonylag fix oldalak (kezdőlap, rólunk, szolgáltatások, referenciák, kapcsolat) melyeken Én nem mondanám, hogy kellene a hozzászólás. Amikor viszont bizton érdemes használni, az egy szakmai blog és annak bejegyzései. Avagy egy webáruháznál a termékeknél vagy a blog résznél.

Előnyök:

  • A hozzászólások általánosságban kapcsolódnak az adott oldal / blog bejegyzés tartalmához és szöveg az esetek többségében pont emiatt, javítja a kulcsszó arányt és a természetes, témához kapcsolódó szöveges tartalmat.
  • A hozzászólásokban pozitív véleményeket kaphatunk, melyek segíthetnek a látogatók meggyőzésében, pont mint egy termék értékelései.
  • Könnyen visszajelzést kaphatunk az adott tartalomról. Gondolok itt olyanra, amikor kommentben jelzik, hogy egy hiba van vagy egyszerűbb elírás. Ha ezt gyorsan javítjuk és megköszönjük, megdicsérjük a kommentelőt, azzal jószínben tüntethetjük fel megunk és weboldalunk, cégünk.
  • Szakmai és témába vágó kérdéseket kaphatunk, amikre a megfelelő választ megadva (akár egy új oldal vagy blog bejegyzés formájában) válaszolhatunk és alátámaszthatjuk szakmai hozzáértésünk.
  • Jó néhány esetben hozzászólásban kérnek árajánlatot. Ezen hozzászólások esetében megköszönhetjük és a megadott e-mail címre küldhetünk árajánlatot vagy felkereshetjük a részletek felől.
  • Ha hozzászólás formájában kérdeznek (és a válasz megengedi a publikusságot), a hozzászóló vissza fog látogatni, mivel furdalja a kíváncsiság, hogy kapott-e választ. Ezzel nőhet a honlapunk látogatottsága.

Hátrányok:

  • Van bőven spam robot. Ezek 99% viszont nagyon jól szűrhető, így ettől csak kevés esetben kell tartanunk, ha megfelelő védelmet integrálunk. (Kivéve a Human spam, ám moderációs listával ez is megfogható.)
  • Vannak trollok, ingerült kevésbé intelligens megnyilvánulók. Hozzájuk nagyon sok türelem és kedvesség szükséges, avagy csak kettő kattintással törölni.
  • Moderálni kell. Igen, ha nem szeretnénk, hogy a fentiek elszaporodjanak. A WordPress-nél viszont csak beállítás kérdése, hogy termékértékelés, hozzászólás csak jóváhagyás után kerüljön ki.
  • Negatív véleményeket szakmai válasszal érdemes ellensúlyozni. Ez bizalmat építhet ki a látogatóban, ám komoly türelem és önuralom kell hozzá.

Hogyan védekezzek spam-ektől?

A WordPress alap hozzászólási (és WooCommerce termék értékelési) megoldásával tökéletesen együttműködik, az (akár ingyenes fiókkal is működő) Akismet, mely igen hatékony a spam hozzászólások megfogásában. Mellé lehet kiegészítőket a HoneyPot megoldása. Ha nagyon biztos védelmet szeretnénk, akkor a Google ReCaptcha szűrőjével még kiegészíthetjük a védelmünket.

Ezen honlapomon jó néhány évig volt normál WordPress-es hozzászólás lehetősége és Facebook-os beágyazott komment lehetőség is. Végül mérlegelés után a lehetőséget megszüntettem és közösségi médiás megosztásoknál, szakmai csoportokba megosztásnál jönnek a visszajelzések.

Rottenbacher Tamás

Összegezve

Összességében leszögezhetjük, hogy a komment avagy hozzászólás lehetőségének a biztosítása előnyünkre lehet, ha hajlandók vagyunk a moderációra időt szánni ritkán. Segíthet a kapcsolatépítésben és nem érzi a látogató az annyira, hogy korlátozva lenne. Azonban el kell fogadnunk, hogy lehet szinte semmi igény nem merül fel a közösségi médiák korában. Egy jól felépített tartalom stratégia és némi hirdetés támogatással, hozzászólás lehetőségével előrébb leszünk!

Rottenbacher Tamás
Rottenbacher Tamás

2006 óta foglalkozok weboldal készítéssel és 2007 óta keresőoptimalizációval. WordPress honlapokat 2008 óta készítek. Ha kérdezne írjon hozzászólást vagy email-t a "Kapcsolat" menüpontban.

Közösségi profiljaim:

Honlapunk cookie fájlokat használ, hogy jobb böngészési élményt biztosíthasson és forgalom mérést végezzen.