fb

Facebook, Twitter, LinkedIn megosztásnál megjelenő kép

Facebook, Twitter, LinkedIn megosztásnál megjelenő kép

Facebook, Twitter, LinkedIn megosztásnál megjelenő kép 900 600 Rottenbacher Tamás
Egy honlapnak már alap követelménye, hogy támogassa a közösségi oldalakon történő megosztásokhoz szükséges elemeket, kódokat. Ezek beszúrására több lehetőségünk van. A legegyszerűbb módját be is mutatom, amihez nem szükséges programozói ismeret. Ráadásul olyan bővítménnyel tudjuk ezt megoldani, ami szinte biztosan már telepítve van honlapunkon.

Miért ajánlott képet beállítani?

A legnagyobb forgalom általában (a közösségi oldalak közül) a Facebook-ról érkezik. Az üzenőfalon rengeteg tartalom pörög. Amit egy Facebook felhasználó néz, az az, hogy ki osztotta meg, publikálta, továbbá (a pszichológiai ismeretek figyelembevételével) a vizuálisan megjelenő tartalmakra fókuszál korábban. Így egy jól megválasztott megjelenő kép jelentősen növelheti az átkattintási arányt. Így egy ilyen megosztás sokkal hatékonyabb. Emellett, ha a képet még a saját honlapunk arculati elemeivel is ellátjuk, akkor az a brand értékét és bizalmát is növeli. Szóval csak nyerhetünk vele!

Milyen képet használj vagy milyet ne?

Minden esetben olyan képet válasszunk, amely az alábbi feltételeknek megfelel:

  • Minimum 600 x 315 px (azonban inkább 1200 x 630 px) és maximum 1600 px széles. Igazából az 1200 px méretnél fölösleges, hogy szélesebb legyen, a Facebook át fogja méretezni.
  • Illeszkedjen az érintett tartalom témájához. Például kertészetnél egy szép kert, egy virágnál mint terméknél egy szép fotó arról a virágról, egy jógastúdiónál pedig a naplementében, jógapózban ülő személy.
  • A célközönséghez illeszkedjen. Ha a célközönségünk a fiatalabb korcsoport, akkor használjunk több színt, feliratokat. Ha idősebb a célcsoport, akkor kevés színt és nagyobb betűket, rövidebb felirattal.
  • Ne agyon használt (már sokadjára előkerülő) stock fotót töltsük le és állítsuk be. Ha tudunk, készítsünk mi magunk képet a témában, akárcsak mobiltelefon kamerájával.
  • Ne használj túl általános képet, kivéve ha azzal célod van.

Mekkora méretű és arányú legyen?

A Facebook képméretekkel kapcsolatban van a hivatalos ajánlás. Itt a dokumentáció azt írja, minimum 200 x 200 px méretű kell legyen a kép, hogy egyáltalán megjelenjen. Ha 600 x 315 px méretnél nagyobb, akkor a hírfolyamban már nagyobb, teljes post szélességben jeleníti meg. Így azt ajánlanám, hogy minimum 600 px méretnél szélesebb képet használjunk. A nagyobb felbontású készülékekhez (2020-as év hazai felbontások statisztikája) pedig minimum 1200 x 630 px méretű képet ajánl a Facebook. Ez nagyjából a 16:9-es képerányt foglalja magába, amit szinte minden fényképező (sőt már szinte minden mobiltelefon) is tud, így könnyen készíthetünk saját képeket is.

Még is miért használok 1:1 arányú képet?

A RotiSoft.hu honlap cikkeit gyakran osztják meg post-ok alá, például egyes szakmai kérdésekhez belinkelik a cikket, amiben a megoldás le van írva. Ilyenkor a Facebook például egy kisebb, 1:1 arányú képet tesz be. A 16:9-es szebb, hatékonyabb, azonban a bejegyzéseknél jobb az 1:1 képarányú, 1080 x 1080 px méretű (amúgy Instagramm képekkel azonos méretű) kép. Lentebb látható miért is jobb ebben az esetben.

minta facebook kep arany pelda

A bal oldalon a 16:9-es képnél látszik, hogy az üzenőfalon jól fest, azonban hozzászólásnál már elég ronda így és nem túl profi, hogy kilógnak a szövegek és a kép is. A jobb oldalon 1:1 arányú van. Igaz annyira nincs kiszépítve, azonban hozzászólásnál is jól felismerhető a brand és mobiltelefonon például olvasható is a szöveg rajta. Készítettem egy mintát (kattints ide), amin bejelöltem, hogy mi az a terület ami látható és mi nem. A világosszürke látható üzenőfal és hozzászólás megosztásnál. A sötétszürke rész pedig csak hozzászólásnál.

Én azért ajánlom az 1:1-es arányú képet, mivel a Facebook ebből ki tudja vágni a saját képarányú méretét, ahogy a Twitter és a LinkedIn is. Továbbá Facebook-on az 1:1 arányú képek hirdetésekhez is jók.

Miért készíts különálló képet a megosztáshoz?

A legtöbb sablon a bejegyzésnél lévő kiemelt képet jeleníti meg a blog oldalon, kategória oldalon, keresésben (és még sorolni lehetne) ahol a bejegyzések vannak listázva. Ezeknél általában nincs szükség a Facebook és más közösségi oldalak elvárásaival összhangban álló képet megjeleníteni. Példaként a saját blogom hozhatom. A Blog oldalon a bejegyzéseknél nem fix, azonban nagyjából 16:9-es képarány van. Semmi vízjel, felirat nincs, hiszen ezen a képek csak a vizuális megjelenés elemei. A bejegyzés megosztásakor azonban már másik kép jelenik meg, amik tartalmazzák az arculati elemeket és a bejegyzés címét vagy arra utaló feliratot.

rotisoft blog bejegyzeslista

Itt a képre további szöveg vagy arculati elem már túlzás lenne.

A LinkedIn elsődlegesen (az elterjedtsége miatt) a Facebook OG szabványából olvassa ki az adatokat. A Twitter is így, amennyiben nincs hozzáadva a saját Twitter Card kódja. Így lényegében 3 legyet csaphatunk egyetlen rész beállításával.

Hogyan tudod beállítani WordPress honlapodon?

Meg lehet adni több féle módon, amiknél egyes megoldások kényelmesek, mások kevésbé. Kezdjük a kevésbé népszerűvel, amikor mi magunk adjuk meg a kódban a kép url címét. Ennek a kód mintáját itt találjátok, a hivatalos Facebook dokumentációban. Ezt lehet kombinálni a post-hoz párosított kiemelt képpel.

A felhasználó barátibb megoldás, hogy bővítmény kezeli ezen kódokat és szúrja be automatikusan a forráskódba. Vannak külön erre a célra szolgáló bővítmények, azonban ezeket érdemes elfelejteni. Inkább használjuk a SEO bővítményünk ide tartozó funkcióját. A legnépszerűbb SEO pluginok esetében a globális, alap kép megadását és beállításait itt találjátok:

  • Yoast: Admin / SEO / Közösségi beállítás (angol verzióban: Social)
  • SEOPress: Admin / SEO / Social Networks
  • RankMath: Admin / Rank Math / Titles & Meta / Global / OpenGraph Thumbnail
  • All In One SEO pack: Admin / All in one SEO / Social network

Minden SEO plugin esetében az adott oldal, bejegyzés (vagy egyéni post type) esetében az adott tartalom szerkesztésénél meg tudjuk adni egyedileg a kívánt képet. Így beállíthatunk külön képet a Facebook, külön a Twitter megosztásnak is akár.

Továbbá egyes bővítményeknél be tudjuk állítani, hogy a kiemelt kép legyen az elsődleges, amit megosztáskor használjon a közösségi oldal. Ez jól tud jönni, ha nem akarunk minden bejegyzéshez külön képet megadni.

A bővítmények egy része akár azonnal meg is mutatja (mintaként), hogy miként is fog kinézni.

seopress social networks ful minta

Ezen blogbejegyzés előnézete látható a SEOPress bővítménnyel.

Miként tudod cserélni?

Amire ügyelj, ha cserélni szeretnéd a képet:

  • Cseréld le az érintett bejegyzésben, oldalon. Az új kép fájlneve eltérő legyen, ne ugyan azzal a fájlnévvel töltsük fel vagy írjuk felül.
  • Ürítsd a cache-t ha van beállítva.
  • Menj a Debugger vagy Validator oldalára, másold be az url-t és futtasd le.
  • Várj. Van amikor 5 – 10 percen belül lecserélődik, van amikor 1 – 2 nap is lehet.

A Debugger, Validator lista:

Rottenbacher Tamás
Rottenbacher Tamás

2006 óta foglalkozok weboldal készítéssel és 2007 óta keresőoptimalizációval. WordPress honlapokat 2008 óta készítek. Ha kérdezne írjon hozzászólást vagy email-t a "Kapcsolat" menüpontban.

Közösségi profiljaim:

Kérdés, vélemény, tuti recept?

A hozzászólások betöltése folyamatban, max néhány másodperc.
Honlapunk cookie fájlokat használ, hogy jobb böngészési élményt biztosíthasson és forgalom mérést végezzen.