Folyamatos harc folyik a spam küldők és a különféle technológiai megoldásokat kínáló spam szűrők között. Az egyik ilyen frontvonal, az a honlapokon található kapcsolati űrlapok. SPAM email ugyan is nem csak egy küldő email címről küldhető, hanem akár egy honlapon található űrlapról is. Mi is okozza a gondot? A kapcsolati űrlapok elsődleges célja, hogy minél kényelmesebben, gyorsabban tudjanak a látogatók kapcsolatot felvenni velünk. A honlapok szinte mindegyikén van ilyen és ez a tény, remek célpontot is jelent a bot-ok számára.

A SPAM, avagy kéretlen reklám email fogalmát nem kell bemutatnom úgy érzem. Ahogy folyamatosan nő a weboldalak száma, egyre több űrlap és található meg, ami kedvelt célpont a spam email küldő robotoknak és személyeknek. Miért is írok személyt? Ahogy változik és fejlődik a technológia a spam védelmére (például a Google reCaptcha is okosodik folyamatosan), a másik oldal is szükségszerűen reagál és változik. Jelenleg örömünkre az űrlapokba építhető védelmek állnak jobban és képesek kiszűrni a robotok általi próbálkozásokat. Ezen robotokat még nem sikerült a spammereknek eléggé okosítani, ezért az alábbi trükkhöz, félmegoldáshoz folyamodtak.

Human spam működése

  1. Robotuk megtalálja az űrlapot
  2. Robotuk kitölti az űrlap mezőit
  3. Van egy valódi ember, aki a captcha-t kattintja

Igen, van egy ember (innen is a human jelzés) aki egymás után csak a captcha mezőket kattintja. Ez a megoldás idő (és ember igényes), de hát az afrikai spam email-eket végül is egyesével küldték ki sokáig, szóval most is vannak ilyen célra használható emberek.

 

Hogyan védekezhetünk a human spam ellen?

Jelenleg a különböző captcha védelmek azt célozzák, hogy a robotokat szűrjék ki. Tehát nem igazán tudják kiszűrni, hogy az a személy aki az űrlapon a captcha-t tölti ki, spammer vagy csak egy sima látogató, aki írni szeretne. Lehetne ip címek szűrésével szűkíteni a kört a human spam esetén, de az ip címeket könnyen, olcsón lehet cserélgetni. Az alábbi megoldásokkal csökkenteni lehet a spam arányát:

  • Saját nyelvű, szöveges kérdések (nem lesz ideje, energiája, hogy lefordítsa a saját nyelvére, de a saját látogatóinknak is megnehezítjük a dolgát)
  • Gyakori spam küldő országok, területek ip tiltása (hogy weboldalt se érhesse el)
  • Rejtett spam szűrők alkalmazása (HoneyPot, Google Invisible reCaptcha vagy saját rejtett/megjelenő mezők)

 

Arra ügyeljünk, hogy olyan megoldást válasszunk, mely a potenciális látogatók dolgát nem (vagy tényleg nagyon minimálisan) nehezíti meg. Egy rosszul megválasztott captcha / védelem akár jelentősen ronthatja egy űrlap konverzióját, ezért kritikus pont a megfelelő alkalmazása.

 

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+