Azt már a szakmában bizonyosan többen tudjátok, (vagy ha nem, hát most elárulom) hogy tavaly év vége felé a Google megnövelte először az amerikai, majd most már az európai találati listákon is, a megjelenő és használható meta description tag hosszát. Az eddigi szűkös 160 karakterről ez megváltozott és immáron 320 karakterben mutathatjuk be röviden oldalunkat, aktuális url címen elérhető tartalmunkat. Felkészültek vajon erre a WordPress SEO bővítmények?

Mi is az a Meta description?

A meta description tag egy a honlapon nem látható, de mögötte a forráskódban benne lévő rész, amit a keresőrobotok figyelnek és értelmeznek. Ez a kód arra való, hogy röviden összefoglalva leírjuk, hogy az adott url-en található oldalunknak mi a tartalma. Ami még fontosabb, hogy a Google és más robotok, ezt a meta description értékét jelenítik meg a találati listáknál. Így ezen érték nagyon fontos és érdemes odafigyelni rá. (Ne keverjük össze ezt a rövid leírást, a Facebook által használt és megosztásnál megjelenő rövid leírással!)

 

Milyen változás volt a meta description esetében?

A Google gondolt egy nagyot (szó szerint) és megduplázta, a meta description méretét. Eddig mindössze 160 karaktert jelenített meg a találati listán maximum. Mostantól 320 karakterre nőtt ez a mennyiség, ami sokkal jobb leírást tud biztosítani egy egy oldalunk, lapunk tartalmáról. Ebbe a 320 karakterbe már lehet egy szépen, magyarosan, ízesen megfogalmazott leírást megadni, amivel felkelthetjük a figyelmét a keresési találatok között böngésző látogatóknak és előnyre tehetünk szert a konkurensekkel szemben.

Az elmúlt időszakban mind a Yoast SEO, mind az All In One SEO Pack WordPress bővítmény támogatni kezdte a 320 karakteres meta description leírást, tehát aki ezeket frissítette nemrégiben, azok már élvezhetik ennek az előnyét. Több oldalon már megjelentek a hosszabb meta leírások, tehát érdemes elősegíteni ezt a folyamatot.

A változásról egy minta

Hosszabb meta description leírás (Yoast SEO és All In One SEO) - rotisoft-meta-description-hossz-valtozas-google-keresooptimalizalas2
Jól látható a különbség. A fenti kijelölt a régi, 160 karakteres, míg az alsó a bővített (és automatikusan generált, régi).

 

Az én honlapomnál még nem változott, mit tegyek?

Kettő feltétlen szükséges teendőd van. A Yoast SEO és az All In One SEO pack már engedélyezi a hosszabb meta leírás használatát és a kevésbé ismert pluginok is (ha eddig nem tették meg) követni fogják a változást. Tehát először is, frissítsd a keresőoptimalizációs bővítményed. Ahol manuálisan adtad meg a meta leírást, ott módosítsd, egészítsd ki a meta descripton szövegeket, használd ki a 320 karaktert.

Végül pedig ha használsz cache bővítményt, akkor ürítsd a teljes cache-t, majd egy pici sürgetésképpen küld be újra a honlapod a Google-nak, hogy átnézze, esetleg Search Console-ban növeld meg a robotok látogatásának gyakoriságát ideiglenesen. Ezen lépések után, már csak várnod kell. Lehet, hogy csak napokat, de lehet heteket. Adj időt a Google-nak, elég elfoglalt.

 

Milyen lehetőséget hozhat egy webáruház számára?

Mit szólnál egy kis tipphez, kis kósza ötlethez ami előnyödre válhat? Érdemes lehet a WooCommerce webáruházak (és más rendszerrel működők számára is) egy nagyon precíz és vonzó, rövid leírás megadása. Ráadásul, ezzel nem csak a termék rövid leírását, de a SEO számára fontos meta description is megoldható, megadható egycsapásra.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+