Mi is az a Meta description?
A meta description tag egy a honlapon nem látható, de mögötte a forráskódban benne lévő rész, amit a keresőrobotok figyelnek és értelmeznek. Ez a kód arra való, hogy röviden összefoglalva leírjuk, hogy az adott url-en található oldalunknak mi a tartalma. Ami még fontosabb, hogy a Google és más robotok, ezt a meta description értékét jelenítik meg a találati listáknál. Így ezen érték nagyon fontos és érdemes odafigyelni rá. (Ne keverjük össze ezt a rövid leírást, a Facebook által használt és megosztásnál megjelenő rövid leírással!)
Milyen változás volt a meta description esetében?
A Google gondolt egy nagyot (szó szerint) és megduplázta, a meta description méretét. Eddig mindössze 160 karaktert jelenített meg a találati listán maximum. Mostantól 320 karakterre nőtt ez a mennyiség, ami sokkal jobb leírást tud biztosítani egy egy oldalunk, lapunk tartalmáról. Ebbe a 320 karakterbe már lehet egy szépen, magyarosan, ízesen megfogalmazott leírást megadni, amivel felkelthetjük a figyelmét a keresési találatok között böngésző látogatóknak és előnyre tehetünk szert a konkurensekkel szemben.
Az elmúlt időszakban mind a Yoast SEO, mind az All In One SEO Pack WordPress bővítmény támogatni kezdte a 320 karakteres meta description leírást, tehát aki ezeket frissítette nemrégiben, azok már élvezhetik ennek az előnyét. Több oldalon már megjelentek a hosszabb meta leírások, tehát érdemes elősegíteni ezt a folyamatot.
A változásról egy minta
Az én honlapomnál még nem változott, mit tegyek?
Kettő feltétlen szükséges teendőd van. A Yoast SEO és az All In One SEO pack már engedélyezi a hosszabb meta leírás használatát és a kevésbé ismert pluginok is (ha eddig nem tették meg) követni fogják a változást. Tehát először is, frissítsd a keresőoptimalizációs bővítményed. Ahol manuálisan adtad meg a meta leírást, ott módosítsd, egészítsd ki a meta descripton szövegeket, használd ki a 320 karaktert.
Végül pedig ha használsz cache bővítményt, akkor ürítsd a teljes cache-t, majd egy pici sürgetésképpen küld be újra a honlapod a Google-nak, hogy átnézze, esetleg Search Console-ban növeld meg a robotok látogatásának gyakoriságát ideiglenesen. Ezen lépések után, már csak várnod kell. Lehet, hogy csak napokat, de lehet heteket. Adj időt a Google-nak, elég elfoglalt.
Milyen lehetőséget hozhat egy webáruház számára?
Mit szólnál egy kis tipphez, kis kósza ötlethez ami előnyödre válhat? Érdemes lehet a WooCommerce webáruházak (és más rendszerrel működők számára is) egy nagyon precíz és vonzó, rövid leírás megadása. Ráadásul, ezzel nem csak a termék rövid leírását, de a SEO számára fontos meta description is megoldható, megadható egycsapásra.