Mi is az a Google Pingvin?
A Google keresőóriás belső „agya” folyamatos fejlesztés mellett okosodik és törekszik a csaló és értéktelen oldalak szűrésében. A SEO szakma sajnos sokat hígult az elmúlt években. Egyre több értéktelen, reklám oldal készül, melyeknél tiltott technikákkal próbálnak meg jó helyezést elérni a találati listán. A Pingin maga a kereső algoritmusának a frissítése, ha össze szeretnénk foglalni.
Miért jó a Pingvin 2.0?
A Google törekszik az értékes, fontos oldalakat előrébb, jobb pozícióra helyezni, míg a kevésbé értékes oldalakat hátrébb sorolja. A tiltott SEO technikákat (BlackHat) pedig irgalmatlanul bünteti. Ez nagyon jó hír azon weboldal tulajdonosok számára, akik minimális erőfeszítést vagy befektetést tettek. A keresőcég állandóan fejleszti, javítja az algoritmusát, az „agyát”, így nem érdemes az olcsó, nagyon gyors eredményt kínáló ajánlatokkal élni, mert könnyen visszájára fordulhat a várt eredmény.
Eredmények, következmények
A Google elsődleges becslései alapján a weboldalak 2-3%-át fogja érinteni a második Pingvin „kaszálás”. A cég pontosabb, értékesebb találatokat vár el az újdonságtól, mely már Május 22. óta él és már az új, frissített találati listák eredményét mutatja. Érdemes rákukkantani az elmúlt hét látogatottsági statisztikáira. Azonban ne feledjük, a keresőóriás gyakran van belassulva, időnként kicsit nehéz felfogású. Az elkövetkező 1 – 2 hétben még érdemes várni, figyelni és akár minden nap ránézni a statisztikákra, helyezésekre, még semmi sem dőlt el biztosan.
Érintettségeink
Az általunk készített oldalakat a frissítés után ellenőriztük és minden megőrizte vagy javított a helyezésén! Ebből is látszik, hogy a minőségi weboldalakat a kereső értékeli.