A szakmai tartalmak mellett tervezek enyhébb, lazább írásokat is készíteni, amik azért megmaradnak a honlapkészítés és weboldal témakörben. Most jöjjön egy ilyen, amit csak kitekintőnek fogok nevezni a jövőben. A szakmai tartalmak mellett tervezek enyhébb, lazább írásokat is készíteni, amik azért megmaradnak a honlapkészítés és weboldal témakörben. Most jöjjön egy ilyen, amit csak kitekintőnek fogok nevezni a jövőben.

Ahhoz, hogy a felhasználók szívesen látogassanak weboldalunkra, az igényes tartalmak mellett hozzájárulhatunk azzal is, hogy honlapunkat egyszerűen és hasznosan tervezzük meg, miközben stílusosak maradunk. Ez azért is fontos, mivel egy jellegzetes vonásokat tartalmazó weboldalra a látogatók könnyebben vissza tudnak emlékezni.

Elsődleges szempont így 2016 végén, hogy felületünket reszponzívan, azaz eszközfüggetlenül alkossuk meg, hogy az élvezhető legyen mobilon, tableten és egyéb platformokon böngészve is. A reszponzív technikával a tartalom igazodik a képernyőhöz, így könnyebb a felület olvasása és kezelése. A betűk olvashatóvá, a gombok és menüpontok könnyen elérhetővé és elkülöníthetővé válnak, így a lap használata bármilyen eszközön élvezhető, ezáltal nő annak hatékonysága.

Stílusos, reszponzív honlap készítése - Kitekintő - reszponziv-lenyege-640x290
Egy szerkezet ami responsive, ennyi eszközt képes minimum kiszolgálni

Ebből következően lényeges szempont, hogy formailag is stílusos legyen az oldal, ez azonban ne a kezelhetőség kárára legyen megvalósítva. Hiszen ki szeretne végigböngészni egy formailag gyönyörűen megalkotott, de nehezen kezelhető oldalt? Képzelje, lehet egy honlap stílusos és hatékony is együtt!

Gondoljon bele, hogy ha nem talál egy tartalmat, funkciót egy weboldalon (olyan témában, amiben erős a verseny) akkor azon a weboldalan marad küzdeni vagy megnézni a konkurencia oldalát, hátha ott az ember szeme elé rakják amit keres? A többség át fog menni.

A legtöbb embernek számít, hogy a design felkeltse a figyelmét, emellett azonban az oldalt is könnyen tudja használni. Ezt a legkönnyebben a kattintások számának csökkentésével lehet elérni, egyszerűbb a scroll (görgetés) használatának alkalmazásával. Nem szükséges mindent rázsúfolni egy oldalra, hanem lehetőségünk adódik arra, hogy részletesen megmutassunk minden az érdeklődő számára releváns tartalmat. Egy szöveget többen fognak elolvasni, ha az stílusosan és szakszerűen van tördelve, felosztva bekezdésekre. Már évek óta a letisztult, több helyet – távolságot tartalmazó megjelenések dominálnak és ez a trend folytatódni fog.

Fontos az is, hogy a tartalom felkeltse az olvasó figyelmét, ne csak mondanivalójában, hanem képekkel, videókkal prezentálva is. A szöveg megfogalmazása tükrözze a weboldal megjelenésének stílusát! Legyen laza fiatalos vagy komoly, szabályok szerint felépített szöveges tartalom. A képek úgy mutatnak jól egy reszponzív felületen, ha nagyméretűek és figyelemfelkeltőek, míg a videóknál nagyon fontos figyelnünk a videó minőségére, hogy az bármilyen képernyőre felnagyítva is élvezetes legyen. Fontos ezeket együttesen használni, de talán a legfontosabb, hogy weboldalon stílusa jellemez minket, ami a megjelenésből, tartalomból adódik. Ezek adják a legfontosabbat az esetek többségében: az első benyomást. Ha ezeket az alapelveket követjük a weboldalunk kialakítása során, felhasználóink szívesebben térnek vissza a honlapunkra és az nagyobb értékkel bír majd nem csak a mi, hanem a látogatók szemében is. Ha szeretne segítséget kérni vagy elemzést, írjon nekem bátran!

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+