Minden weboldal, konkrét céllal készül. Minél kevesebb célt állítunk fel, annál jobban lehet arra a feladatra specializálni és így annál hatékonyabb oldalt lehet készíteni. Sok partnerem próbál egy weboldallal nagyon sok célt elérni, mindezt egy általános, minél olcsóbb weboldallal. Azonban alapos tervezéssel elérhető egy aranyközépút, illetve igény szerint lehet laponként, menüpontonként is specializálni egy honlapot.

Miért kell ennyire fókuszálni a tartalomra, elrendezésre?

Miért is jönnek weboldalunkra a látogatók? Nem a weboldalunk megjelenése miatt, hanem az ott található tartalom, információ miatt. A céljuk az, hogy minél előbb megtalálják és gyakorlatilag a látogató orra alá tegyük azt. Ezt fontos figyelembe venni, mivel ha túl sok akadályt állítunk a látogatók elé, akkor bizony el fognak menni az oldalunkról és romlani fog a konverzió, a honlapunk hatékonysága csökkenni fog. Ezért is nagyon fontos, hogy a kívánt tartalmat a látogatóink gyorsan megtalálják.

Mit kerüljünk?

Fontos, hogy ne a saját szájízünk szerint tervezzük meg a weblapunkat, hanem a látogatók szájízéhez igazítsuk. Egyik gyakori példa, hogy a weblap fejléce túl nagy vagy a tartalom kezdete elé túl nagy hirdetést akarunk beilleszteni. A látogató, vásárló nem kíváncsi ezekre, ők a tartalomra kíváncsiak. Így törekedjünk arra, hogy minél jobban azt helyezzük előtérbe.

Hogyan fókuszáljunk a tartalomra?

Itt most a leggyakoribb általam észlelt problémákból szeretnél párat említeni:

  • Kerüljük a túl nagy fejlécet
  • Hirdetést ha szeretnénk, a tartalom közepére helyezzük, ne az elejére
  • Csak az adott lap tartalmához illő képeket használjunk
  • Jól olvasható, látható legyen a tartalom
  • Ne használjunk túl sok és élénk színt ha lehet
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+