Mi változott?
Örömhír ez, azok számára, akik szeretik megmérettetni a honlapjukat és a lehető legjobb, leggyorsabb és felhasználóbarátabb honlapot szeretnének. Jómagam gyakran használom ezt az értékelőt, mert igen hasznos információkat tud adni. Persze vannak furcsaságok is, mint például hibának veszi a Google Analytics-et, Google Fonts-os, mert lassan töltődnek be, de ezeket is lehet orvosolni. A mostani új felület még több információt ad nekünk.
Továbbá megváltozott az értékelés ponthatárai. Immáron 90 pont fölöttiek a zöld, nagyon jó értékelésű oldalak és 50 pont alatt már igen erősen tanácsos foglalkozni a honlap sebességével. Lentebb látható az új felület és az egyik kísérleti weboldalam eredményének asztali értékelése.
Melyik adat, mit is jelent?
Első és legfontosabb, hogy külön kell választanunk a mobil és az asztali nézet értékelését. Érdemes figyelni, hogy a Search Console küldött-e már értesítőt, a mobil index-re való átállásról. Ha még nem, nézzük az asztali verzió eredményeit, ha már igen, akkor a mobilos verzióé legyen a mérvadó.
Mező adatai / Origin Summary
Ezen sorban csak nagyobb forgalommal rendelkező, már jó ideje meglévő honlapok esetében kapunk adatot. Az FCP (First-Contentful-Paint) mérték megadja, hogy a vizuális megjelenés válaszideje a látogatók mely százalékánál mennyi, míg az FID (First-Input-Delay) megmondja, hogy a látogatók hány százalékának milyen a honlap válaszideje.
Tesztadatok
- Első, tartalommal rendelkező leképezés: Az első vizuális tartalomválasz azt az időpontot jelöli, amikor a rendszer megkezdi az első szöveg vagy kép megjelenítését.
- Sebességindex: A Sebességindex mutató azt jelzi, hogy az adott oldal tartalmai milyen gyorsan válnak láthatóvá.
- Interaktivitásig eltelt idő: Az „Interaktív” mutató azt az időt jelzi, amíg az oldal teljesen interaktívvá nem válik.
- Első releváns leképezés: Az első releváns leképezés azt méri, hogy mikor válik láthatóvá az adott oldal elsődleges tartalma.
- Első processzor-üresjárat: Az első processzor-üresjárat mutató az első olyan alkalmat jelöli, amikor az oldal főszálának aktivitása elég alacsony ahhoz, hogy kezelni lehessen a bevitt mennyiséget.
- Becsült bemeneti késés: A fenti pontszám annak a becsült értéke, hogy az alkalmazás mennyi idő alatt reagál – ezredmásodpercben (ms) megadva – a felhasználói adatbevitelre az oldalbetöltés legforgalmasabb 5 másodperces időkeretében. Ha a várakozási idő meghaladja az 50 ms-ot, a felhasználók késlekedést észlelhetnek az alkalmazás használata közben.
Lehetőségek
Itt a legfontosabb ajánlásokat lehet olvasni. A legnagyobb problémákat találjátok ezen részen. Itt legtöbbször a képekkel és tömörítéssel kapcsolatos sorokat fogjuk látni.
Diagnosztika
Ezen szekcióban további, inkább általános ajánlásokat fog adni nekünk a Google, melyekre törekedni kellene, de vannak szituációk amikor nem lehet elérni az elérhető technikával (vagy anyagi kerettel).
5 tanács a PageSpeed Insight-hoz
- Két mérés között minimum 30 másodpercet várjunk, mert az oldal addig elmenti az eredményeket és csak ugyanazt fogja megjeleníteni
- Ne foglalkozzunk az általa megjelenő képpel, ha nem lenne megfelelő. Inkognító ablakban és telefonunkon ellenőrizzük le. Ez a saját bot-jának a rendelési „szokása”.
- Ügyeljünk, hogy http-vel vagy https-el írjuk be az oldalt. Nem veszi figyelembe az átirányítást és az ssl titkosítást és az befolyásolja a gyengébb szolgáltatóknál a betöltési sebességet.
- Ne csak a kezdőlapot, hanem a főbb oldalainkat is teszteljük le, pl. ha van egy fontos landing page a honlapunkon.
- Figyeljünk, ha van cache az oldalunkon, akkor az le legyen már generálva a mérés előtt.