Honlapkészítés menete

Hogyan tudunk hatékonyan együttdolgozni

Egy weboldal vagy webáruház készítés több lépésből tevődik össze és a haladás sebessége mindkét félen múlik. Az alábbi írásomban szeretném Ön elé tárni, hogy melyek egy általános honlap vagy webshop elkészülésének lépései, stádiumai és ezen pontoknál melyik félnek mi a teendője. Eme lista segítségével fel lehet készülni a leggyakoribb szükséges anyagokkal, döntésekkel, hogy minél gyorsabban, gördülékenyebben készülhessen el új honlapja.

A megrendelő részéről

A megrendelő úgy tudja a leginkább a munkát segíteni, ha az egyeztetéseket követően határozott döntéseket hoz és előkészíti, elkészíti azon anyagokat, melyek hozzá tartoznak. Fontos, hogy a megbeszéléseket követően ne változtassunk az elképzelésen gyökeresen, csak kivételes esetben. Persze a munka közben felmerülő ötleteket közös egyeztetéssel beépíthetjük a készítés menetében.

Weblapkészítő, fejlesztő feladatai

Ezen részek azok, melyek rám vonatkoznak. Összefoglalva, az Én feladatom, hogy az Ön elképzelését, a sokéves tapasztalatommal vegyítve, egy olyan weboldalt, webáruházat alkossunk (mert a munka gyümölcse bizony közös) amelyre mindkét fél örömmel néz és büszke rá.

Weboldal elkészültének fontosabb lépései

Vegye fel velem a kapcsolatot és vázolja fel elképzelését. Én további ötletekkel fogom segíteni és bővíteni ötletét. Csak és kizárólag hasznos, fontos és hatékony ötleteket kívánok adni ügyfeleimnek, semmit sem erőszakolok rá senkire, főleg fölösleges kiadásokba nem kívánom partnereim, ügyfeleim vinni, nem vagyok porszívó ügynök.

Az Ön részéről az alábbi kérdésekre kell megtalálja a választ:

  • Milyen célra kell a weboldal?
    Más és más kialakítású weboldal szükséges egy márka vagy termék oldalához, mint például egy cég, kisvállalkozás weblapjához. Továbbá azt is szükséges tudnom, hogy mi az a cél, amit el kívánunk érni. Például: kapcsolat felvétel, árajánlat kérés, rendelés vagy más egyéb.
  • Melyik korosztály lesz megcélozva?
    Mind a megjelenés, mind a navigáció szempontjából fontos. Az egyik legmeghatározóbb szemszög.
  • Milyen forgalomtól eshet el, ha nincs weblapja?
    Vajon megengedheti magának a veszteséget, melyet kis befektetéssel akár be is zsebelhetne? Ezt is érdemes átgondolnia, hogy adhat-e ekkora előnyt a konkurenseknek.
  • Mely funkciókra lenne szüksége?
    Olyasmikre kell gondolni mint képgaléria, üzenetküldés, hozzászólási lehetőség és hasonlók.
  • Mennyire erős a konkurencia?
    Olyan területen minimális befektetéssel is nagy profitot nyerhetünk, amely nincs még kiaknázva. Csupán egy kis, egyszerűbb, de marketing és webergonómia tapasztalattal készített weblappal.
  • Van-e konkrét elképzelése?
    Minden ügyfeleimet mindig hasznos tanácsokkal, melyek növelhetik a weblapja sikerességét. Amiből kiindulunk, az mindig az Ön elképzelése, azonban a végére egy hasznos tippekkel, ötletekkel kiegészített “mű” lesz a kész weboldal. Minél jobban körültudja írni az elképzelését, annál pontosabb alapokról tudunk kiindulni.

A közös ötletekből megszületik egy végleges elképzelés. Az elképzelés még átesik egy két finomításon, de már konkrétumok vannak felállítva. Ezek alapján már megkezdhetem az új oldalának elkészítését. Természetesen az “első kapavágás” előtt több egyeztetés is lesz, hiszen fontos, hogy tisztázni a feladatokat, elképzeléseket. Ez sajnos ilyen. Szeretek pontosan célozni, ezzel elkerülve a többlet munkát és így Önnek spórolva.

Az egyeztetések menete röviden:

  1. Ön elképzelése
  2. Mivel egészíteném ki, laikus szemmel véleményezve
  3. Ön ezekből mit választ, milyen ötleteket ébresztek a véleményemmel
  4. További szempontok szerint nézem át az alap ötleteket, újabb tanácsokat és lehetőségeket kínálok
  5. Összeállítja a végleges elképzelést
  6. Közösen átbeszéljük, hogy az összes ötletből mi, hogyan valósítható meg és mennyiért

Amennyiben minimális időráfordítást szeretne, bízza rám a teljes munkát. A kevésbé fontos kérdésekben  is biztos döntést hozok önállóan, hogy minél jobb, hatékonyabb legyen weboldala.

Online marketing szemlélettel

Gyakran előfordul, hogy a megrendelő egyedi elképzelése szembemegy a marketing elveivel. Ilyenkor tájékoztatom az ügyfelet, hogy miért lenne hasznosabb, hatékonyabb a marketing szemléletű mód, változat és a részletes információk fényében tud megfelelő döntést hozni, hogy melyik elképzelés, elv szerint haladjunk.

Webergonómia mint tényező

A másik a marketinggel kívül, ami gyakran nem teljesen egyezik a megrendelő ötleteivel, az a webergonómia. Fontos tudni és figyelembe venni, hogy a weboldalunk nem magunknak készítjük. Honlapunk célja, hogy az érdeklődők megtalálhassák cégünk, vállalkozásunk, szolgáltatásaink az internet világában. Ezt fontos szem előtt tartani, hogy ilyen weblap a célunk, ami az Ő és nem a saját igényeinket elégíti ki.

Folyamatosan egyeztetve ügyfelünkkel elkészül végül a kívánt munka elsődleges verziója. Nagyobb léptékekben haladva készítem, de azért darabokra szedve, majd ezen lépések végeztével bemutatom a munkát. Általánosságban több rész elkészítése után mutatom meg, mivel sok ügyfél egyes félkész részektől kissé megriad.

Miután elküldöm az adott elkészült részt, Ön elmondja a véleményét: mi tetszik, mi nem. A véleményét felhasználva módosítom, korrigálom a részt. Ez akár többször is megismétlődhet. Így folyamatosan, lépésenként elnyeri végleges mivoltát, formáját. Természetesen a legvégén is kikérjük a megrendelő alapos véleményét, majd elkezdjük a keresőoptimalizációs és marketing lépések elvégzését, igény esetén.

Annak a sorrendjét, hogy mely ütemben, milyen sorrendben készüljön az új weboldal, Ön szabhatja meg, mivel másoktól eltérően, Én rugalmasan kezelem ügyfeleim kéréseit!

A puding próbája az evés, ahogy mondani szokás. Ön átnézi a teljes oldal (Érdemes ismerőseivel együtt megtennie ezt) és megnézi mennyire is használható az elkészült honlap. Amennyiben továbbra is talál olyan részt, amelyhez ötlete vagy véleménye lenne, a finomításokat elvégezem. Igény esetén bármilyen utómunkát megcsinálok, míg az ügyfelünk teljesen elégedett lesz! Nem adok ki a kezünkből félig kész, hiányos vagy nem a megrendelésnek megfelelő oldalt, munkát.

Csak olyan munkát nyilvánítok késznek, átadottnak, mellyel a megrendelő elégedett! Addig pedig a 3. és 4. lépések váltogatják egymást.

Az első 4 lépést az esetek 90%-ban saját szerveren végzem, sőt az esetek maradék részében az 5. lépést is. Miért? A saját szerver környezetét ismerem, kiemelkedően magas a rendelkezésre állás és plusz egy biztonsági mentés a kész oldalról. Nincs szükség új adatokra és beállítások elvégzésére, ezzel spórolva időt és pénzt is Önnek.

Amikor azonban az ügyféllel közösen kijelentjük, hogy készen van a weboldal, akkor jön az átadás, élesítés. Ez annyit tesz, hogy ha saját szerveren, tárhelyen kívánja üzemeltetni az oldalt, akkor átköltöztetem és ismételten tesztelem.

Ha tárhely és üzemeltetési csomagjaimból választ:

  • Döntse el, hogy levelezését a régi/előző szolgáltatónál kívánja folytatni vagy takarékossági okokból az általam üzemeltetett szerveren át futtatni. Ez esetben gyűjtse össze, milyen email címeken levelezik.
  • Korábbi tárhelyszolgáltatóját kérje meg, hogy készítsen egy teljes biztonsági mentést adataiból. (levelezés, fájlok, beállítások)

A fentieket is elvégezhetem, csak tájékoztatnia kell a szolgáltatóját, hogy az általam kért információkat, anyagokat biztosítsa számomra, így Önnek tényleg minimálisan lesz csak feladata!

Választhat honlap üzemeltetés szolgáltatásomból, amikkel teljes körű online ügyintézést és üzemeltetést biztosíthatok!

Sok ügyfelem olyan véleménnyel volt a weboldal készítő informatikusokról, hogy azok a fizetség átvétele után lassan vagy akár egyáltalán nem válaszoltak email-ekre, megkeresésekre és hiba jelzésekre, kérdésekre. Ezt nagyon rossz felfogásnak tartom, ezért minden meglévő ügyfelemnek gyorsan válaszolok és segítek ingyenesen. Ha hiba jött elő, azt ingyen javítom, ha saját hibámról van szó, de gyakori, hogy csak 1-1 formázást, tartalom igazítást kérnek ügyfeleim, amikre gyakorta nem is számolok fel díjat, mert olyan apróságokat kérnek.

A jobb eredmény elérése érdekében +3 pontot még figyelmébe ajánlok

+1 Keresőoptimalizálás

Noha weblapunk már elkészült, készen várja a látogatókat, azt meg is kell találniuk a lehetséges vásárlóknak, üzleti partnereknek. Így nem elég csak megjelennünk az interneten, hanem magunkra is kell hívni a figyelmet.

Ezt az alábbi módokon tehetjük meg, csak párat említve:

  • Közvetlen link csere partnerekkel
  • Közösségi hálózatok kiaknázása
  • PR cikkek megjelentetése online (és akár offline) felületeken

A keresőoptimalizációról többet tudhat meg ebből a leírásból, hogy tisztában lehessen a lehetőségeivel és az alapokat is ismerje.

+2 Marketing és Re-Marketing

Weboldalunk teljesítőképességét remekül ellenőrizhetjük és kiaknázhatjuk, ha a marketing eszközeit kihasználjuk. Nem csak fizetett hirdetésekből áll a marketing. Tapasztalatommal mérhetően megnövelheti weboldala látogatottságát és jelentősen, mérhetően növelhetem a konverziós (tehát az érdeklődő, vásárló, megrendelő) látogatók számát.

+3 Karbantartás, frissítés

Ön szerint elegendő, ha egy weboldal üzemel és hozza a profitot? Sajnos nem, itt most téved! Egy honlap igényel karbantartást, törődést. A tartalmat tanácsos folyamatosan bővíteni, míg a motort, ami az oldalt működteti frissíteni, frissíteni.

Miért kéne frissíteni? A honlapunk jelentős értéke maga a domain név, amit begépel az ember a böngészőbe. Ha weblapunk feltörik (Saját üzemeltetésű oldalaknál SOHA nem volt még erre példa, 2009 óta!) és kártékony kódot helyeznek el a támadók rajta, akkor hamar a látogatók száma nullára fog visszaesni, mivel a böngészők figyelmeztetik az oldalra érkezőket, hogy veszélyes weblap, míg a keresőkből eltűnik az oldalunk teljesen. Ön kockáztatni ilyen hatalmasat? Ne tegye, mivel a keresőoptimalizálási eredményeket akár több hónapra előre megbélyegezheti, míg a hirdetésekre kiadott pénz csupán ablakon kidobott összegnek fog minősülni. Ezért is nagyon fontos, hogy rendszeresen gondoskodjunk karbantartásról, frissítésről az oldalunk esetén, ha pedig bekövetkezett a baj, akkor SOS kérjük szakember segítségét.

Honlapunk cookie fájlokat használ, hogy jobb böngészési élményt biztosíthasson és forgalom mérést végezzen.