A rossz design átka, hatása
Mit veszít, ha rossz a design? Vásárlókat – ügyfeleket, pénzt és lehetőségeket veszít. Az internet felhasználók jelentős része a Google keresőben keresik a problémájuk megoldását. Ez lehet egy szolgáltatás vagy akár termék. Ha nem foglalkozunk a keresőoptimalizálással, akkor a konkurensünk fog. Így pedig nála lesz az előny …
Milyen a rossz design?
- Jellegtelen, túl sablonos: A legtöbb kiemelten olcsón dolgozó honlapos szinte mind meglévő sablonokból dolgoznak. A baj itt leginkább az, hogy alig módosítják a megjelenést.
- Lassú, rosszul felépített: Aki nem jártas ebben, az sok elemet rosszul használhat fel és ezáltal fölöslegesen lassíthatja a honlapját, ami rontatni fog annak hatékonyságán.
- Túl díszes: Folyamatosan találkozom olyan weblapokkal, amik már bántóan túl díszítettek és ezáltal elvonják a figyelmet a tartalomtól. A látogató nem a díszek miatt jön.
- Rosszul célzott: Ha design rosszul célzott, akkor nem lesz eredményes. Minden perszónának, célcsoportnak megvannak a kedvelt, bevált design elmei, preferenciái, melyet ismerni kell.
Mikor jó egy design?
Törekedjünk mindig ezekre ..
- Jellegzetes: A legjobb, ha már messziről nézve a monitort is felismerik weboldalunk. Nagyon sok esetbe nem a honlap vagy cég nevére emlékszünk, hanem a fotografikus memóriánk segítségével keresünk, illetve ismerünk fel webhelyeket.
- Gyors, egyszerű: A gyorsaság kulcsfontosságú, így ügyelni kell, hogy ne csak a grafikai terven nézzen ki jól, hanem minél több elem átültethető legyen kis méretű, jól optimalizálhatóan felépíthető kódra. Az egyszerűség pedig azt jelenti, hogy a látogató könnyen elérhesse célját, könnyen megtalálhassa amit keres.
- Vezeti a látogatót: Könnyű, közérthető navigáció az alapja. A megjelenésnek mind a színekkel, méretekkel, képekkel fognia kell a látogató kezét és segíteni, hogy a cél (konverzió, kapcsolatfelvétel, stb.) felé haladjon és könnyen elérjen oda, miközben a szükséges inputokat, megerősítéseket megkapja.
Arculati elemek tervezése
Logo készítése, tervezése
A cégünk, brand-ünk legfontosabb grafikai eleme. Színeket alaposan átgondolva kell megválasztanunk és lehetőleg minél jellegzetesebb, de mégis egyszerű (könnyű memorizálhatóság végett) formavilágú legyen. A logó az, amely szinte minden dokumentumon érdemes feltüntetni és azt figyelembe venni, hogy a cégünkkel fogják párosítani, tehát értéke van és ezért érdemes alaposan megtervezni, hosszútávra tervezni vele.
E-mail, dokumentum sablonok
Árajánlatot és szerződést fejléccel és lábléccel ellátott dokumentumon érdemes kiadni. Növelheti a bizalmat és megbízhatóságot sugároz a cégünk felé, ezzel növelheti a megrendeléseket. Gondoljunk csak bele, mennyivel meggyőzöbb egy cégre jellemző kinézetű dokumentumon árajánlatot kiküldeni, mint sem csak egy email-ben, dokumentumban.
Honlap megjelenés, webdesign
A honlap megjelenésének fontosságát nem kell ecsetelnem, azonban sokan elkövetik azt a hibát, hogy saját szájízüknek, tetszésüknek alárendelik a használhatóságot, hatékonyságot, továbbá a funkciókat. Emiatt noha saját magának tetszik a weboldal, de a látogatóknak nem és az eredmény: a konverziós arány gyenge lesz, tehát a hatékonysága is alulmarad. Majd a tulajdonos nem érti a probléma okát …
Mire kell figyelni?
- Célközönségnek szóljon: Több tényezőt is figyelembe kell venni a megjelenés megtervezésénél. Például az egyik ilyen, hogy milyen korosztálynak fog készülni, hiszen ez a felépítést alapvetően meghatározza. Persze sok tényezőt is figyelembe vehetünk, a lehető legjobb eredményért.
- Érdekes, figyelem felkeltő: Ez mind a tartalmak, mind a megjelenés terén fontos. Ne ragaszkodjunk szabályokhoz. Amennyiben a perszónához illik, használjunk legalább 3-4 színt, de maximum 7-8-at. Ugyan így az egyes tartalmak elrendezését és képi világát is minél kevésbé sablonosra tervezzük meg.
- Tartalom orientált: A megjelenésnek nem szabad elterelnie a figyelmet a tartalomról, sőt arra is ügyelnünk kell, hogy a színek és a sablon elemei ne akadályozzák, ne takarják ki a legfontosabb részt: a tartalmat. A tartalom rész fontosabb a designnál.
Mit tartalmaz egy teljes webdesign készítés?
Egy teljes webes megjelenés, webdesign elkészítése során elkészül a tartalmak tervezett elrendezése, hangsúlyozása és különleges bemutatása. Pontosabban a honlap minden egyes oldal típusának (kezdőlap, kategória oldal, kapcsolat oldal, termékoldal stb.) külön tervek készülnek, melyek az egységesség, profizmus és bizalom érzetét fogják adni a látogatóknak.
A design elkészülte után több formátumban, további szerkesztésre alkalmas formában adom át a grafikát. Így a későbbiekben ezek módosíthatóak maradnak!
Mi nem tartozik bele?
A honlapon található tartalmak megírása, elkészítése nem része az arculatnak.
A design egy grafikai terv. Az arculat megrendelése esetén elkészülnek a grafikák, azonban az ezekből történő honlapkészítést, sablon készítést nem tartalmazza az arculat díja.
A webdesignhoz szorosan hozzátartozik (azonban csak hozzá és jelen esetben nem tartozik bele) az arculat. Ide értendő a logo, névjegyek, dokumentumok és a többi, nem honlapon megjelenő elem.
Mit nyerhet vele?
Modern, prémium megjelenést, magasabb bizalmat és jobb hatékonyságot.
Egy cég megítélése nagyban függ annak megjelenésétől. Amennyiben egy cégnek egységes, megtervezett megjelenése van, jóval magasabb bizalommal állnak hozzá a látogatók. Ez pedig jelentősen növeli a konverziós cél elérését és ezáltal a bevételt, a profitot és magasabb körben mozgó partnerekkel tudunk együttdolgozni.
Design készítés ára
Céges honlap design
649.900 Ft-tól
6+1 Oldal típus:
– Kezdőlap
– Szolgáltatások gyűjtőoldal
– Szolgáltatás oldalak
– Rólunk, szakmai
– Referencia oldal
– Kapcsolat oldal
– Landing oldal
5 óra módosítás
+1 óra konzultáció
Webáruház design
929.900 Ft-tól
Honlap webdesign elemei, továbbá:
10+1 Webáruház oldalak:
– Fő kategória lista oldal
– Kategória oldal terméklistázás
– Termékoldal
– Információk gyűjtőoldal (Gyik pl.)
– Szállítási információk oldal
– Fizetési módok oldal
– Fiók oldal
– Kosár/Cart oldal
– Fizetés/Chekcout oldal
– Rendelés köszönő oldal
– Vásárlói e-mail-ek
10 óra módosítás
+1 óra konzultáció