Az első pillantás, a 3 másodperces szabály
A látogatók 99%-ának az első 3 másodpercben kialakul a véleménye a weboldalról, mely a későbbiekben nehezen változtatható. Ha belegondolunk ebben az első 3 másodpercben csak a grafikáról alakul ki kép az agyban és az alap felépítésről, szerkezetről. (No meg a weboldal sebességéről.) Ennyi után már elválik, hogy szimpatikus vagy egy semleges honlapról van-e szó. Épp ezért igen fontos, hogy egy kornak és trendeknek (Továbbá célközönség korának, ízlésének) megfelelően kialakított megjelenés fogadja a látogatókat a weboldalakon.
A jó weblap kinézet, sablon ismérvei
Messziről is fel kell ismerniük
- Jellegzetes: A legjobb, ha már messziről nézve a monitort is felismerik weboldalunk. Nagyon sok esetbe nem a honlap vagy cég nevére emlékszünk, hanem a fotografikus memóriánk segítségével keresünk, illetve ismerünk fel webhelyeket.
- Gyors, egyszerű: A gyorsaság kulcsfontosságú, így ügyelni kell, hogy ne csak a grafikai terven nézzen ki jól, hanem minél több elem átültethető legyen kis méretű, jól optimalizálhatóan felépíthető kódra. Az egyszerűség pedig azt jelenti, hogy a látogató könnyen elérhesse célját, könnyen megtalálhassa amit keres.
- Keresőbarát és Responsive: A SEO, keresőoptimalizálást kritikusan befolyásolja, hogy milyen a honlapunk megjelenése, sablonjának a forráskódja. Az igényes munkát, kódot a kereső is jobban szereti és preferálja. A responsive (asztali gépen, tableten, mobilon egységes megjelenés) pedig már szinte alap követelmény!
- Célozott legyen: Több tényezőt is figyelembe kell venni a megjelenés megtervezésénél. Például az egyik ilyen, hogy milyen korosztálynak fog készülni, hiszen ez a felépítést alapvetően meghatározza. Persze sok tényezőt is figyelembe vehetünk, a lehető legjobb eredményért.
- Megkülönböztethető: Ráadásul minél könnyebben a konkurensektől! Igyekezzünk minél jobban kerülni azon színeket és a versenytársak weboldalánál egy szebb, karakteresebb vonásokat és minőségibb tartalmat kínáló weblapot és hozzá tartozó megjelenést létrehozni.
- Tartalom orientált: A megjelenésnek nem szabad elterelnie a figyelmet a tartalomról, sőt arra is ügyelnünk kell, hogy a színek és a sablon elemei ne akadályozzák, ne takarják ki a legfontosabb részt: a tartalmat. A tartalom rész fontosabb a designnál.
A weblap kinézete is egy egyedi műalkotás


A rossz, hibás és nem hatékony megjelenés
Kis odafigyeléssel, megelőzhető a baj
- Jellegtelen, sablonos: A legtöbb kiemelten olcsón dolgozó honlapos szinte mind meglévő sablonokból dolgoznak, de a baj nem ebben van, hanem abban, hogy alig módosítják a megjelenést. Így egy tömegtermék lesz a weboldala, ami elvész a sok között.
- Lassú, rosszul felépített: Aki nem jártas ebben, az sok elemet rosszul használhat fel és ezáltal fölöslegesen lassíthatja a honlapját, ami rontatni fog annak hatékonyságán. A jó munkához idő kell, az olcsóságot pedig duplán is megfizetheti.
- Túl díszes: Folyamatosan találkozom olyan weblapokkal, amik már bántóan túl díszítettek és ezáltal elvonják a figyelmet a tartalomtól. Esetleg a legrosszabb, ha nehezen olvasható, látható a tartalom, melytől a látogatók irtóznak és gyorsan otthagyják rosszul felépített weblapját.
- Rosszul célzott: Ha grafikával rosszul célzunk, akkor bizony az csak mellélövés és eredménye is maximum bukta lesz. Jól át kell gondolni és utánajárni, milyen grafikát és sablont is mutassunk a látogatóinknak.

UI / UX designer, 2017-es irányvonalakkal
Már régóta foglalkozom honlapok készítésével és azokhoz hatékony webdesign készítésével. Sajnos sokan úgy képzelik, hogy Ők megálmodják és az akkor működni is fog. Ennél kicsit bonyolultabb és pont az UI / UX designer munkájára érdemes hagyatkozni. Azon jó pár év alatt, melyek során figyelemmel követtem az online trendek változását és minden elkészült munkával kicsit több tapasztalatot szereztem, elmondhatom, hogy egy hatékony honlap alapja 2017-ben már az UI / UX irányvonal, melyet jómagam is előszeretettel ajánlok és néha titkon-titkon belecsempészek közvetlen kérés ellenére is a munkáimba, hogy tovább növeljem a hatékonyságot.