Webdesign, avagy honlap kinézete

Az első pillantás, a 3 másodperces szabály

A látogatók 99%-ának az első 3 másodpercben kialakul a véleménye a weboldalról, mely a későbbiekben nehezen változtatható. Ha belegondolunk ebben az első 3 másodpercben csak a grafikáról alakul ki kép az agyban és az alap felépítésről, szerkezetről. (No meg a weboldal sebességéről.) Ennyi után már elválik, hogy szimpatikus vagy egy semleges honlapról van-e szó. Épp ezért igen fontos, hogy egy kornak és trendeknek (Továbbá célközönség korának, ízlésének) megfelelően kialakított megjelenés fogadja a látogatókat a weboldalakon.


A jó weblap kinézet, sablon ismérvei

Webdesign, avagy honlap kinézete - wedesigne-emlekezetes-rotisoft-300x300
Messziről is fel kell ismerniük

  • Jellegzetes: A legjobb, ha már messziről nézve a monitort is felismerik weboldalunk. Nagyon sok esetbe nem a honlap vagy cég nevére emlékszünk, hanem a fotografikus memóriánk segítségével keresünk, illetve ismerünk fel webhelyeket.
  • Gyors, egyszerű: A gyorsaság kulcsfontosságú, így ügyelni kell, hogy ne csak a grafikai terven nézzen ki jól, hanem minél több elem átültethető legyen kis méretű, jól optimalizálhatóan felépíthető kódra. Az egyszerűség pedig azt jelenti, hogy a látogató könnyen elérhesse célját, könnyen megtalálhassa amit keres.
  • Keresőbarát és Responsive: A SEO, keresőoptimalizálást kritikusan befolyásolja, hogy milyen a honlapunk megjelenése, sablonjának a forráskódja. Az igényes munkát, kódot a kereső is jobban szereti és preferálja. A responsive (asztali gépen, tableten, mobilon egységes megjelenés) pedig már szinte alap követelmény!
  • Célozott legyen: Több tényezőt is figyelembe kell venni a megjelenés megtervezésénél. Például az egyik ilyen, hogy milyen korosztálynak fog készülni, hiszen ez a felépítést alapvetően meghatározza. Persze sok tényezőt is figyelembe vehetünk, a lehető legjobb eredményért.
  • Megkülönböztethető: Ráadásul minél könnyebben a konkurensektől! Igyekezzünk minél jobban kerülni azon színeket és a versenytársak weboldalánál egy szebb, karakteresebb vonásokat és minőségibb tartalmat kínáló weblapot és hozzá tartozó megjelenést létrehozni.
  • Tartalom orientált: A megjelenésnek nem szabad elterelnie a figyelmet a tartalomról, sőt arra is ügyelnünk kell, hogy a színek és a sablon elemei ne akadályozzák, ne takarják ki a legfontosabb részt: a tartalmat. A tartalom rész fontosabb a designnál.

Webdesign, avagy honlap kinézete - webdesigne-wordpresssablon-rotisoft-300x300 A weblap kinézete is egy egyedi műalkotás


A rossz, hibás és nem hatékony megjelenés

 

Webdesign, avagy honlap kinézete - gond-baj-atgondol-rotisoft-300x300
Kis odafigyeléssel, megelőzhető a baj

  • Jellegtelen, sablonos: A legtöbb kiemelten olcsón dolgozó honlapos szinte mind meglévő sablonokból dolgoznak, de a baj nem ebben van, hanem abban, hogy alig módosítják a megjelenést. Így egy tömegtermék lesz a weboldala, ami elvész a sok között.
  • Lassú, rosszul felépített: Aki nem jártas ebben, az sok elemet rosszul használhat fel és ezáltal fölöslegesen lassíthatja a honlapját, ami rontatni fog annak hatékonyságán. A jó munkához idő kell, az olcsóságot pedig duplán is megfizetheti.
  • Túl díszes: Folyamatosan találkozom olyan weblapokkal, amik már bántóan túl díszítettek és ezáltal elvonják a figyelmet a tartalomtól. Esetleg a legrosszabb, ha nehezen olvasható, látható a tartalom, melytől a látogatók irtóznak és gyorsan otthagyják rosszul felépített weblapját.
  • Rosszul célzott: Ha grafikával rosszul célzunk, akkor bizony az csak mellélövés és eredménye is maximum bukta lesz. Jól át kell gondolni és utánajárni, milyen grafikát és sablont is mutassunk a látogatóinknak.

UI / UX designer, 2017-es irányvonalakkal

Már régóta foglalkozom honlapok készítésével és azokhoz hatékony webdesign készítésével. Sajnos sokan úgy képzelik, hogy Ők megálmodják és az akkor működni is fog. Ennél kicsit bonyolultabb és pont az UI / UX designer munkájára érdemes hagyatkozni. Azon jó pár év alatt, melyek során figyelemmel követtem az online trendek változását és minden elkészült munkával kicsit több tapasztalatot szereztem, elmondhatom, hogy egy hatékony honlap alapja 2017-ben már az UI / UX irányvonal, melyet jómagam is előszeretettel ajánlok és néha titkon-titkon belecsempészek közvetlen kérés ellenére is a munkáimba, hogy tovább növeljem a hatékonyságot.

 

Részletek a webdesign grafikai tervezéséről

Miként készül egy weboldal kinézete, grafikája?

Avagy, hogy lesz ötletből grafika és végül weboldal

Partereim jelentős része nem kész tervvel, elképzeléssel fordul hozzám, hanem inkább töredékek és szétszórt igények halmazával. Segítek ezekből egységes képet összeállítani, melynél a hézagokat a tanácsaimmal az ügyféllel közösen töltünk ki. Igény esetén személyes beszélgetés folyamán tanácsokkal, ötletekkel látom el Önt, hogy miként is finomítsa az elképzelését. Például a színek pszichológiai hatásával kevesen törődnek, pedig ilyen részleteken sok múlhat! Fontos tényező itt a tapasztalat, amivel segíthetem.

Az elképzelés ahogy körvonalazódik, úgy egy alap, egyszerűbb skicc is készül, mely fokozatosan, lépésenként lesz részletesebb. Elsősorban modernebb, letisztultabb formavilágú egyedi megjelenéseket készítek, például Flat stílusban, melyekbe a több éves marketing és webergonómiai tapasztalataim belegyúrom.

Meglévő grafikából is készít sablon?

A grafika már megvan, sablont kellene készíteni belőle

Ismerőse, grafika elkészítette már a weblap grafikai tervét? Weblapot készítek belőle! Egyeztetést követően a grafikai tervből elkészítem, megvalósítom weboldala megjelenését. Keressen fel és érdeklődjön bátran!

Hogyan lesz meglévő grafikából sablon?

Grafikából weboldal sablon

Amennyiben kész, már meglévő grafikával rendelkezik, úgy az alábbi szolgáltatásom tudom felajánlani, melyben Ön elküldi a kész grafikát, melyből Én elkészítem a sablont, a megjelenést és szükséges esetén a funkciókat is. Ennek során számolni kell azzal, hogy a kapott grafika minősége és beállításai befolyásolják a végeredményt, tehát a kész sablont. Az általam készült egyedi sablon kiemelten keresőbarát, responsive és gyors, az átlagnál jóval több szabvány támogatása mellett.

Mire kell ügyelni webdesign, grafika készítésénél?

Mitől lesz sikeres és hatékony a weboldal grafika, sablon?

Elsődleges, hogy kitűzzük a célt, hogy mit is kell elérni a grafikával. Ezt úgy tudjuk, hogy minél több tényezőt, információt figyelembe veszünk a tervezésnél. Olyan elemekre kell itt gondolni, mint például:

  • Cél korosztály és annak ízlése (színek, elrendezés, méretek)
  • Milyen jövőbeli bővítés van tervben (hirdetési felületek kialakítása előre)
  • Tartalom formája, elrendezése
  • Elemek mérete, díszítése, külalakja
  • és még számos apró részlet!

Ha nem szeretne vagy fél, hogy nem minden apró részlet jut eszébe, akkor keressen fel bátran és kérjen ajánlatot egy hatékony weboldal megjelenés elkészítésére!

Miért fontos az egységes arculat, megjelenés?

Szeretné, hogy bizalmat, szakértelmet sugározzon weboldala?

Nagyon fontos, hogy egy cég minden megjelenésében profizmust, szakértelmet és összeszedett, határozott felépítést sugalljon. Ha egy olyan céggel találkozok, akinél a weboldal grafikája, az autó matricázása, általa átadott dokumentum sablon és öltözetén lévő jelzések eltérőek vagy semmitmondóak, akkor már is tudom, hogy nincs kapacitása, anyagi lehetősége, érdekeltsége igényességre, tehát nem az a cég, személy, akit Én szívesen megbíznék a feladattal.

A nagyobb cégek pont ezért a hatásért és pszichológia bizalomépítés céljából rendelkeznek egységes arculattal és megjelenéssel. Ha nincs ideje ezzel foglalkozni, akkor bízza rám és elkészítem cége arculatát, mely így rendezett, egységes és megbízható képet fog adni.

A fenti példákhoz pedig szorosan hozzátartozik, hogy a weboldal kinézetének, honlap megjelenésnek is rendelkeznie kell a bizalom építés és arculatba illeszkedés tulajdonságaival.