Keresőoptimalizálás: Mi is az? Miért szükséges?

Keresőoptimalizálás: Mi is az? Miért szükséges?

Keresőoptimalizálás: Mi is az? Miért szükséges? 900 600 Rottenbacher Tamás

A keresőoptimalizálás

Úgy is fogalmazhatnánk, hogy saját érdekünk, hogy a keresők (köztük a legfontosabbnak, a Google-nek) a kegyeiben járjunk. Weboldalunk célja, hogy olyan látogatókat vonzzunk, akit az adott témakörben (legyen az szolgáltatás, termék vagy bármi) keresnek, mivel akkor nagy valószínűséggel vásárlás, rendelés bújik meg a háttérben vagy az az előtti informálódás.

Tehát röviden

A keresőoptimalizálás lényege, hogy értékes tartalommal a keresőkből az oldalunkra tereljük az internetezőket, akiket később marketing segítségével látogatókból, vásárlókká formálunk.

 

Hogyan szerezhetünk több vásárlót? -> Több releváns látogatóval

Hogyan szerezhetünk több látogatót? – > Jobb helyezést kell elérnünk a találati listákon

Hogyan érhetünk el jobb helyezést? -> Keresőoptimalizálással

 

Hogyan tehetünk a keresők kedvébe?

Értékes, hasznos tartalom

A legfontosabb, ami igazán számít. Ha weboldalunkon lévő tartalom unalmas, semmitmondó (vagy legrosszabb esetben más forrásból csak másolt) akkor a látogatók nem fognak az oldalunkon maradni, elpártolnak tőlünk és ezt bizony a kereső is tudja, így fokozatosan hátrasorol a ranglistán, esetleg ha súlyosan szabályt szeg az honlap készítő, akkor büntetésként eltüntetheti a találati listákról az adott webhelyet.

Gyors betöltődés

Kerüljük a fölöslegesen nagy képeket, amit felteszünk, azt is optimalizáljuk, amennyire lehet. Az egyszerű tiszta kód elősegíti a gyors betöltődést is, de a weboldalaknak fontos, hogy nem egy agyonterhelt, megosztott, évi 990 Ft-os tárhelyről fusson az oldal, az ugyan is sokat ront. Ha nincs jó vas a weblap alá rakva, akkor hátrányból kezdünk.

Szabályos, tiszta kód

Kövessük mindig a az irányelveket, például a kódok szabványosságában is. A W3C pedig útmutatást adhat számunkra, legyen szó az új Html5-ről vagy a Html 4.x verziójáról. Kerüljük a fölösleges kódsorokat, ahol tudunk minimalizáljuk. A kód / értékes tartalom arányának minél magasabbnak kell lennie, ésszerű határokon belül persze.

Ezekhez tartozik továbbá meta adatok helyes kitöltése, az OpenGraph, a DC terms és további hasonló robotok, algoritmusok számára az információ átadást segítő szabványok.

Responsive, mobil- és tablet-barát megjelenés

A technológia fejlődésével ugrásszerűen megnőtt az okostelefon és tablet használók tábora, akik mobilinternettel böngésznek és bizony ezen kütyük megjelenítő felülete elég korlátolt méretű, így a sablonunk – megjelenésünk úgy kell felépítenünk, hogy minden ilyen eszközön viszonylag egységesen, de az olvashatóságot – funkcionalitást tökéletesen megtartva jelenjen meg. A responsive megjelenés rangsorolási tényező lett, sőt már a következő generációs megoldás, az AMP is térhódításnak indult, amiről WPHU oldalán olvashattok, de későbbiekben mi is fogunk foglalkozni a témával.

Keresőoptimalizálás ára

A hazai piacon a keresőoptimalizálás árak rendkívül változatosak, tudunk olcsón és drágán is szerződni egy-egy szolgáltatóval, de a lényeg, hogy mindig tisztában legyél vele, hogy kitől és mit vásárolsz, és mit kapsz cserébe. Legyen minden jól dokumentált.

 

A fentiekre ha figyelünk, akkor bárki képes egy átlagnál jobban keresőoptimalizált eredményt elérni!

Rottenbacher Tamás

2006 óta foglalkozok weboldal készítéssel és 2007 óta keresőoptimalizációval. WordPress honlapokat 2008 óta készítek. Ha kérdezne írjon hozzászólást vagy email-t a "Kapcsolat" menüpontban.

Közösségi profiljaim:

Honlapunk cookie fájlokat használ, hogy jobb böngészési élményt biztosíthasson és forgalom mérést végezzen.